رقابت ۲۲ نمونه اولیه برای جذب سرمایه‌گذار در هفتمین جشنواره فناوری نانو

در هفتمین جشنواره فناوری نانو در بخش طرح‌های نوآورانه ۲۲ نمونه اولیه حضور پیداکرده و در راستای جذب سرمایه گذار و تجاری‌سازی محصول خود به معرفی محصول خود به سرمایه گذاران می‌پردازند.

بخش پروتوتایپ که دومین سال فعالیت خود را در جشنواره نانو سپری می‌کند با هدف تجاری سازی و ورود طرح‌های دانشگاهی و شرکت‌هایی که توان مالی کافی و شناخت کامل از بازار تجاری سازی فناوری را ندارند ایجاد شده است.

این برنامه در واقع فرصتی است تا دانشجویان، اساتید و فناوران بتوانند پس از آنکه طرحشان به یک بلوغ کامل رسید با حمایتی که از سوی ستاد توسعه فناوری نانو صورت می‌گیرد نمونه اولیه‌ای از طرح خود ساخته و فرصت و امکان ورود به بازار و تجاری سازی را پیدا کنند.

طرح‌های ارسالی به ستاد توسعه فناوری نانو جهت شرکت در هفتمین جشنواره فناوری نانو ۲۴۰ طرح بوده که از این تعداد پس از ارزیابی‌های انجام شده توسط داوران ۲۲ طرح انتخاب، نمونه اولیه ساخته و در هفتمین جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

گفتنی است، برای طرح‌های برگزیده دوره‌های آموزشی با موضوعاتی چون ثبت پتنت، نگارش طرح کسب و کار،و آشنایی با محیط بازار برگزار شده است تا فناوران با ادبیات حوزه کسب و کار آشنا شوند. این طرح‌ها در حال حاضر در حال دریافت نانو مقیاس بوده و یا این تاییده را دریافت کرده‌اند.

به گفته کارشناس بخش پروتوتایپ هفتمین جشنواره نانو، طرح‌های حاضر در این برنامه به دلیل دوره‌های سپری شده و سطح فناوری خود شانس بالایی برای ورود به بازار دارند. همچنین ستاد توسعه فناوری نانو تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از طرح‌هایی که بتوانند سرمایه‌گذار جذب کنند، به عنوان آورده فناورحمایت می‌کند.
نمونه‌های اولیه حاضر در هفتمین جشنواره نانو در حوزه‌های پزشکی و بهداشت، تجهیزات، کشاورزی، تصفیه پساب، آرایشی و نیروگاهی‌اند.

لازم به ذکر است، از ۱۲ نمونه اولیه در ششمین جشنواره نانو ۳ طرح توانسته سرمایه گذار جذب کنند و در حال حاضر در بازار به فروش می‌رسند.
ماسک نانویی با برند تجاری پاکدم و و نانو‌کامپوزیت صنایع بسته‌بندی با ویژگی افزایش ماندگاری مواد غذایی با نام تجاری «ساپک» و دستگاه تصفیه آب و پساب طرح‌هایی بودند که با جذب سرمایه گذاری توانستند محصول خود را وارد بازار نمایند. ۲ طرح اول به عنوان نمونه طرح‌های موفق در غرفه طرح‌های نوآورانه دوره دوم، به نمایش درآمده‌اند.