نگاهی بر دو بخش صنعتی هفتمین جشنواره فناوری نانو

در بخش آب و محیط زیست هفتمین جشنواره فناوری نانو شرکت مهندسی ساخت آب و رویش رسوب مهسار به ارائه محصولات خود می‌پردازد. همچنین در بخش کامپوزیت‌های پلیمری هفتمین جشنواره فناوری نانو سه شرکت نانو رنگدانه شریف، بسپار پیشرفته شریف، آریا پلیمر شریف حضور داشته و به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

شرکت آب رویش رسوب مهسار واقع در طبقه اول سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی دستگاه تصفیه پساب‌های صنعتی به روش نانو غشایی را ارائه کرده است. این دستگاه با استفاده از فناوری نانو توان تصفیه بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.
دستگاه تصفیه پساب این شرکت در حال حاضر در چندین شهر نصب و جهت استفاده در مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است.
 
نانو کامپوزیت‌های پایه پلیمری در دو پایه PP ،PVC و لوله و اتصالات نانو کامپوزیتی از جمله محصولات شرکت آریا پلیمر پیشگام است. این کامپوزیت‌های پایه پلیمری سبب ایجاد خواصی چون افزایش ضربه پذیری‌، افزایش خواص حرارتی، خمشی و نرم شدگی به لوله و اتصالات شده‌اند.
گرانول‌های پلیمری برای بسته‌بندی محصول شرکت بسپار پیشرفته شریف نیز از دیگر محصولاتی است که در بخش کامپوزیت‌های پلیمری هفتمین جشنواره فناوری نانو عرضه شده است.
این گرانول‌های پلیمری ویژه بسته‌بندی ظروف مواد غذایی و دارویی با خاصیت مقاومت در برابر عبور گاز اکسیژن است. در ساخت این پلیمر از نانوذرات کلی و آهن استفاده شده که ماندگاری محصول را تا ۵۰درصد افزایش می‌دهد.
گفتنی است این گرانول‌ها جهت بسته بندی مواد غذایی چون گوشت، مرغ، ماهی، میوه و لبنیات مورد استفاده قرار می‌گیرند.