حضور ۳۶ شرکت تجهیزات ساز نانویی در IRANNANO 2014

بزرگ ترین بخش هفتمین جشنواره فناوری نانو با حضور ۳۵ شرکت مختص به سازندگان تجهیزات نانو است.

بزرگ‌ترین بخش هفتمین جشنواره فناوری نانو با حضور ۳۵ شرکت مختص به سازندگان تجهیزات نانو است. در این بخش شرکت‌هایی چون نانو سیستم پارس، یارنیکان صالح، فناوران سخت آرا، پلاسما فناور امین٬ تکوین پژوه مهام، و فناوری نانو ساختار آسیا به ارائه تجهیزات خود به بازدیدکنندگان هفتمین جشنواره فناوری نانو می‌پردازند.

شرکت نانو سیستم پارس تجهیزاتی چون میکروسکوپ تونلی روبشی ( STM)، میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) جهت اسکن سطوح، تیپ‌های میکرو جهت استفاده درمیکروسکوپ STM و دستگاه‌های پروتومدیا را در این جشنواره عرضه داشته است.
دستگاه‌های پروتو مدیای ساخته شده در شرکت نانو سیستم پارس با استفاده از میدان مغناطیسی و ایجاد دما ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتی گراد و با استفاده از فناوری نانو سبب از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌گردد.

همچنین شرکت‌فناوران سخت آرا به معرفی خدمات خود مانند، پوشش‌دهی‌های مختلف با استفاده از سیستم‌های PVD ,PACVD جهت ایجاد پوشش‌های نانوساختار بر روی قطعات صنعتی که تحت سایش و خوردگی‌اند در بخش تجهیزات فناوری نانو در Iran Nano 2014 می‌پردازد.

یارنیکان صالح به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات نانو در این جشنواره سیستم هارد کوتینگ ساخته شده توسط متخصصان خود را ارائه کرده است. این سیستم در راستای افزایش طول عمر قطعات با استفاده از پوشش‌های سخت نانویی چون تیتانیوم و ترکیبات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزایای استفاده از این سیستم در قطعات می‌توان به بالابردن کیفیت قطعات، افزایش طول عمر و کاهش هزینه صنعت گران اشاره کرد.

دستگاه پلاسما استریلایزر از دیگر تجهیزاتی است که شرکت یارنیکان صالح در این نمایشگاه عرضه کرده است. دراین دستگاه با استفاده از پلاسمای بخار آب اکسیژنه، ست‌های پزشکی حساس به دمای بالا و رطوبت، در دمای محیط و بدون رطوبت استریل می‌شوند. همچنین این سیستم در صنایع دیگر از جمله، پلیمر و کاغذ نیز با اهداف مختلف قابل استفاده است.

شرکت تکوین پژوه مهام نیز در بخش تجهیزات فناوری نانو سیستم‌های پوشش‌دهی تحت خلا، پوشش‌دهی چند لایه تحت خلا و انواع پمپ‌ها ( روتاری پیستونی و پرده‌ای، روتز، دیفیوژنی و رینگ مایع ) را در انواع آزمایشگاهی و صنعتی ارائه کرده است.

از دیگر شرکت‌های حاضر در بخش تجهیزات ایران نانو ۲۰۱۴ می‌توان به رشد نانو فناوران، پیام آوران نانو فناوری فردانگر٬ فناوری نانو مقیاس، تولیدی و صنعتی بهران فیلتر، توسعه فناوری مافوق صوت، مهندسی تجهیزات پیشرفته آدیکو، فناوری خلا کهربا، تجهیزات سازان پیشتاز، خلا پوشان فلز، بسا فن آوران نصیر، فناوری تجهیزات نانو آزما، تکفام سازان طیف نور، نانو فناور پارس، پوشش‌های نانو ساختار، نانو فناور پارس ومغناطیس دقیق دانش پژوه اشاره کرد‌.