نگاهی بر شرکت‌های حاضر در بخش نانومواد Irannano2014

هشت شرکت واکنش صنعت پارت، نانو پژوهان راگا، تامین نانو ساختار آویژه، زیست شیمی آزما رشد، نانوبسپار آیتک، نانو الوند آراد، باران شیمی پاسارگاد و تولیدی میکرو نرم‌افزار در بخش نانو مواد هفتمین جشنواره فناوری نانو حضور دارند.

شرکت واکنش صنعت پارت محصولاتی چون،‌ ایرولیت،‌ ایروفیوم، ایروگلاس،‌ ایرو بلانکت تولید شده در این شرکت را در IRANNANO 2014 ارائه کرده است.

ایروبلانکت یک نوع عایق ترکیبی است که از مواد معدنی و الیاف سرامیکی همراه با ذرات سیلیکا ساخته شده. این نوع عایق به دلیل مقاومت بالا در صنایع مختلف مانند نیروگاه‌ها و صنعت ساختمان کاربرد دارند.

ایرولیت‌های ساخته شده در این شرکت با خواصی چون مقاومت در برابر اشعه UV و نیمه شفاف،‌ فوق آبگریز و وزن سبک در ساخت پتوهای عایق سرد و گرم، در عایق سازی برای صنایع شیمیایی،‌ نفت و پتروشیمی،‌ پر کننده در مصالح ساختمانی،‌ درب‌های ضد آتش و صنایع هوافضا کاربرد دارد.

شرکت زیست شیمی آزما رشد نیز علاوه بر نانو ذرات مختلف فلزی و اکسید فلزی مانند طلا و نقره محصولاتی دیگر نظیر نانو کلات‌های ریزمغذی کامل کیلیترین،‌ نانو کودهای ماکرومیکرو کامل کلیترین،‌ نانو کودهای بیولوژیک کامل کیلیترین و تقویت کننده سیستم ایمنی ذاتی گیاه و دفع کننده آفات نباتی ارگانیک را جهت فروش و معرفی عرضه داشته است.

 شرکت تامین نانو ساختار آویژه از دیگر شرکت‌های حاضر در بخش نانو مواد،‌ نانو ذرات فلزی و غیر فلزی مانند ‌نانو کلی،‌ نانو ذرات اکسید روی،‌ نانو ذرات سیلیکا،‌ نانوذرات اکسید آهن،‌ نانو ذرات تیتانیا،‌ نانو ذرات سولفید کادمیوم و تلورید کادمیم را که قابل استفاده در صنایع و پژوهش‌های دانشگاهی است را ارائه نموده است.