نگاهی بر سه بخش ساختمان، پتروشیمی و کشاورزی در هفتمین جشنواره فناوری نانو

در هفتمین جشنواره فناوری نانو دو شرکت فناوری نانو پژوهش مرکزی و زیست پژوهان خاور میانه درحوزه کشاورزی و بسته بندی‌، ریف ایران، پیشگامان فناوری آسیا، رنگ ترک تزیینی آسیا و شریف نانو پارس در حوزه ساختمان –رنگ و روکش و دو شرکت فخر اندیش آریا و هم‌افزایی فناوری هم‌گرا در بخش نفت و انرژی حضور پیدا کرده‌اند.

شرکت فناوری نانو پژوهش مرکزی در هفتمین جشنواره فناوری نانو انواع کودهای نانو بیولوژیک بیوزر را جهت معرفی و فروش عرضه کرده است. نانو کلات ZFM ترکیبی از عناصر ریزمغذی به ویژه آهن،‌ روی و منگنز است. نوع کلات و نانو ذرات استفاده شده در این کود به گونه‌ای است که قابلیت استفاده در شرایط محلول پاشی و آبیاری با اثر بخشی بالا را دارد.
 
در بخش نفت و انرژی نیز شرکت هم افزایی فناوری هم‌گرا حسگرهای بر پایه نانولوله‌های کربنی و سیستم تست گازی ایمنی جهت شناسایی گازها با غلظت پایین در حوزه نفت و گاز و تست بیولوژیکی برای شناسایی عوامل بیماری قلبی و سرطانی در محیط مایع را به بازدید کنندگان هفتمین جشنواره فناوری نانو معرفی می‌نمایند.
 
در بخش ساختمان –رنگ و روکش نیز شرکت رنگ ترک تزیینی آسیا رنگ‌های ترک با خاصیت سرعت خشک شدن بالا که قابل استفاده بر روی سطوح مختلف از جمله شیشه،‌ ساختمان‌،‌ پلاستیک و خودرو است در غرفه خود ارائه کرده است.
همچنین شرکت پیشگامان فناوری آسیا محصولاتی چون نانو رنگ ترافیکی،‌ اسپری رنگ آنتی استاتیک (جهت رفع الکتریسیته ساکن و قابل استفاده در جایگاه‌های سوخت و صنایع الکترونیک) و کفش ایمنی آنتی‌استاتیک را به بازدید کنندگان IRANNANO2014 معرفی می‌کنند.

محصولاتی چون پوشش‌های عایق آنتی باکتریال نانو که جهت پوشش‌دهی قسمت‌هایی که در معرض آلودگی‌اند مانند اتاق عمل در بیمارستان‌ها و رنگ ترافیکی ترموپلاست از دیگر محصولات بخش رنگ و پوشش است که توسط شرکت ریف ایران تولید و در این جشنواره ارائه شده‌اند.