خرید لیسانس تولید گرافن و راه‌اندازی کارخانه‌ای در سیدنی استرالیا

شرکت نانوکربن با کسب لیسانس تولید انبوه گرافن از دانشگاه ولنگانگ، قصد راه‌اندازی کارخانه‌‌ تولید گرافن در شهر سیدنی استرالیا را دارد. این کارخانه سال آینده در این شهر تأسیس خواهد شد.

شرکت نانوکربن (Nanocarbon) تفاهم‌نامه ‌همکاری با دانشگاه ولنگانگ به امضاء رسانده است که بر مبنای آن، این شرکت امکان تجاری‌سازی و تولید انبوه گرافن را فراهم سازد. این شرکت با همکاری مرکز تولید ملی استرالیا (ANFF) قصد دارد تا یک خط تولید گرافن در شهر سیدنی راه‌اندازی کند. شرکت نانوکربن در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت‌های مختلف بین‌المللی برای مشارکت در این طرح است. این کارخانه قرار است تا سال آینده راه‌اندازی شود.
برای تولید گرافن باید از گرافیت به‌عنوان ماده اولیه استفاده کرد تا در نهایت محصولی مستحکم‌تر از الماس، رساناتر از مس و انعطاف‌پذیرتر از لاستیک بوجود آید.
شرکت نانوکربن امتیاز انحصاری (لیسانس) فرآیند پتنت شده‌ای برای «تولید گرافن بدون نیاز به استفاده از سورفاکتانت» را به‌دست آورده است که با این روش می‌تواند گرافن را از سیستم‌های مبتنی بر حلال آلی به محیط آبی منتقل کند. مسئولان شرکت نانوکربن معتقداند که این محصول می‌تواند در شرکت‌های تولید‌کننده باتری‌های یون لیتیم و فناوری‌های تصفیه آب استفاده شود. شرکت نانوکربن قصد دارد تا با همکاری محققان ANFF و ACES تحقیق و توسعه بیشتری روی این فرآیند انجام دهد.
این خبر برای سازمان‌هایی نظیر Manufacturing Excellence Taskforce Australia خبر بسیار مسرت بخشی است، چرا که این سازمان‌ها مدت‌هاست که اعلام کرده‌اند استرالیا برای رشد اقتصادی به تولید در حوزه فناوری‌های بالا نیازمند است.
مدیر اجرایی نانوکربن، کریس جیلبلی، می‌گوید: «این روش جدید می‌تواند به ما کمک کند تا با روشی پاکیزه‌تر، زیست‌سازگارتر و سودمند‌تر گرافن را برای مصرف‌کنندگان تولید کنیم. ما قصد داریم تا برای برخی تولیدکنندگان صنعتی، راهکارهای جدیدی ارائه کنیم. به نظر من هنوز برای تازه‌واردهای عرصه تولید گرافن بسیار زود است که بخواهند تبدیل به بازیگران بین‌المللی در این حوزه شوند.»