تحویل اولین دستگاه تشخیص سرطان با نانوذرات مغناطیسی

شرکت منهتن ساینتفیکس در راستای تجاری‌سازی محصولات تشخیص طبی مبتنی بر فناوری‌ نانو، دستگاه جدیدی برای شناسایی بیماری سرطان ساخته که اولین نمونه آن را به مرکز سرطان آندرسون تحویل داده است. در این دستگاه از نانوذرات اکسیدآهن برای شناسایی بیماری استفاده می‌شود.

شرکت منهتن ساینتفیکس (Manhattan Scientifics) اعلام کرد که اولین نسخه از دستگاه اندازه‌گیری سرطان را به مرکز سرطان آندرسون در هوستون تحویل داده است. در این فناوری‌ جدید از نانوذرات اکسیدآهن و روشی موسوم به رلکسومتری مغناطیسی برای تعیین محل سرطان و اندازه‌گیری آن استفاده می‌شود. با این روش می‌توان سرطان را در مراحل اولیه خود شناسایی کرد به طوری که این روش نسبت به روش‌های فعلی بسیار حساس‌تر است. بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که شناسایی سرطان در مراحل اولیه، می‌تواند مانع رشد افسارگسیخته و خطرناک سلول‌های سرطانی شود.
ژانویه امسال، شرکت منهتن سانتیفیکس قرارداد همکاری مشترک با مرکز سرطان آندرسون منعقد کرد تا فناوری جدید این شرکت مورد ارزیابی این مرکز قرار گیرد.
فیلین، از مدیران شرکت سنیور ساینتیفیکس که از زیرمجموعه‌های منهتن ساینتیفیکس است، ایده اولیه ساخت این دستگاه را ارائه کرده وپس از هشت سال تحقیق روی این ایده موفق به انجام آن شده است. پس از تحقیقات اولیه، شرکت منهتن ساینتیفیکس با حمایت مالی و مدیریت این پروژه، آن را به مرحله تجاری‌سازی وارد کرد.
متخصصانی که با این دستگاه کار کرده‌اند معتقداند که این روش گامی بزرگ در مسیر تشخیص سرطان است و در مقایسه با روش‌های رایجی نظیر سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی یک گام جلوتر است.
شرکت منهتن ساینتیفکس روی تجاری‌سازی و انتقال فناوری در حوزه نانوپزشکی فعالیت دارد و درحال حاضر محصولات متعددی را به بازار عرضه کرده است.