همکاری CNSE و NIOSH در زمینه سلامت و ایمنی حرفه‌ای نانوالکترونیک

این همکاری باعث توسعه پیشنهاداتی در زمینه ایمنی محیط‌کار و سلامت در حوزه‌هایی نظیر مترولوژی، علم، مهندسی و تولید نانومقیاس خواهد شد.

دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس (CNSE) در موسسه پلی‌تکنیک سانی (SUNY Poly) به تازگی با مؤسسه ملی سلامت و ایمنی حرفه‌ای (NIOSH) آمریکا تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسانده‌اند که بر اساس آن، دو طرف همکاری‌های خود را در زمینه تحقیقات سلامت و ایمنی حرفه‌ای نانوالکترونیک توسعه خواهند داد. این همکاری منحصر به فرد، باعث ارتقای هرچه بیشتر مرکز سلامت و ایمنی نانو در CNSE و مرکز تحقیقات فناوری‌نانوی (NTRC) مؤسسه ملی سلامت و ایمنی حرفه‌ای و نیز سایر فعالیت‌ها و توانمندی‌های تکمیلی آن‌ها برای ارتقای تحقیقات علمی، اکتشافات، نوآوری و آموزش خواهد شد. همچنین این همکاری باعث توسعه پیشنهاداتی در زمینه ایمنی محیط‌کار و سلامت در حوزه‌هایی نظیر مترولوژی، علم، مهندسی و تولید نانومقیاس خواهد شد.
این همکاری به عنوان یک پلت‌فورم فیزیکی و فکری در زمینه تحقیق و توسعه ایمنی حرفه‌ای عمل خواهد کرد و منجر به اکتشاف، ارائه و آماده شدن دستورالعمل‌ها و پیشنهاداتی در زمینه اثرات بالقوه سلامت انسانی انتشار نانومواد مهندسی شده خواهد شد. علاوه بر این CNSE و NIOSH در زمینه‌های ذیل نیز همکاری خواهند کرد:
• تقویت پیشگامی‌های کسب و کاری مرتبط
• تشویق استفاده مشترک از تجهیزات و حمایت از پرسنل
• فراهم کردن فرصت‌هایی برای دانشجویان، محققان و دانشمندان جهت تهیه و توسعه برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی
• برگزاری سمینارها، کارگاه‌ها و همایش‌هایی برای انتشار یافته‌های تحقیقاتی اصلی
• فراهم کردن فرصت‌های آموزشی جدید برای آموزش دانشمندان و متخصصان آینده
برنامه‌های تحقیقاتی مختلفی نظیر ارزیابی و تعیین مشخصات نانوذرات در محیط کار، توسعه روش‌های ارزیابی انتشار اثربخش، کارا و مطمئن و اعتبارسنجی در مجموعه‌های صنعتی و دانشگاهی، توسعه دامنه آزمایش میدانی شامل تجزیه و تحلیل چرخه حیات محصولات و ضایعات، انتشار اطلاعات مناسب برای گروه‌های آموزشی علاقمند نظیر متخصصان سلامت و ایمنی حرفه‌ای، محققان، کارگران، کارفرمایان صنعتی، سیاست‌گذاران، رسانه‌ها و … از دیگر محورهای اصلی همکاری دو طرف خواهد بود.