راه‌اندازی نانو راکتور پالایش روغن‌های گیاهی در آمریکای شمالی

شرکت آلمانی کویتیشن به زودی نانو راکتور پالایش روغن‌های گیاهی خود را در آمریکای شمالی راه‌اندازی خواهد کرد. این شرکت پیش از این ۱۱ نانو راکتور دیگر در آمریکای شمالی و جنوبی راه‌اندازی کرده بود.

کویتیشن تکنولوژیز (Cavitation Technologies) اعلام کرد: گروه دسمات بالسترا که یکی از شرکاء راهبردی این شرکت است و فناوری پالایش روغن گیاهی کویتیشن را تحت لیسانس خود درآورده، اخیراً قرارداد فروشی برای پالایش روغن سویا در آمریکای شمالی منعقد کرده است. برای تأمین این روغن‌ها که حجم سالانه آن ۵۰۰ تن برآورد می‌شود، این گروه باید خط پالایشی را تا سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کند. در این خط پالایش، از نانو راکتوری استفاده می‌شود که توسط شرکت کویتیشن طراحی و پتنت شده است.
کویتیشن پیش بینی‌ می‌کند که در دومین و سومین سه ماهه سال ۲۰۱۵، ۳۵۰ هزار دلار درآمد از این قرارداد فروش بدست خواهدآورد. این شرکت پیش از این نیز سیستم‌های پالایش مختلفی را در آمریکای شمالی و جنوبی نصب و راه‌اندازی کرده است و این دوازده‌مین خط پالایش این شرکت است.
ایگور گرودنیتسکی مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «این اولین فروش ما برای سال ۲۰۱۵ بوده که بسیار برای این رخداد خوشحالیم. ما معتقدیم که این فرآیند می‌تواند در حوزه‌های مختلف نظیر تولید اتانول، سوخت‌های دیزلی‌زیستی و پالایش نفت مورد استفاده قرار گیرد. همکاری ما با شرکت تجاری و راهبردی‌مان، گروه دسمات، بسیار ارزشمند بوده است. این همکاری به ما کمک کرده تا در این کسب و کار در جهان پیشرو باشیم.»
کویتیشن تکنولوژیز در سال ۲۰۰۷ با هدف ارائه فناوری‌های مربوط به تصفیه و پالایش روغن‌های گیاهی تأسیس شد. فناوری‌های ارائه شده توسط این شرکت در بخش تولید سوخت‌‌های تجدیدپذیر، بهبود سوخت‌های فسیلی، استخراج روغن، تصفیه آب و تولید نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت اخیراً نانو راکتوری را طراحی و به صورت پتنت درآورده است که می‌تواند هزینه پالایش روغن را کاهش داده و همچنین اثرات منفی زیست محیطی پالایش روغن را به حداقل رساند. از دیگر مزایای این نانو راکتور جدید می‌توان به افزایش کارایی آن اشاره کرد.