ثبت دو پتنت مربوط به نانوداروهای بیماری‌ چشم

شرکت دارویی آسیکس تراپیوتیکس دو پتنت جدید خود را که مربوط به ساخت نانوداروی درمان مشکلات چشمی است، در دفتر ثبت پتنت آمریکا (USPTO) به ثبت رسانده است. آزمون‌های بالینی این داروها در سال ۲۰۱۵ انجام خواهد شد.

آسیکس تراپیوتیکس (Aciex Therapeutics) اعلام کرد که دفتر ثبت پتنت آمریکا (USPTO) دو پتنت جدید این شرکت را که مربوط به فرمولاسیون دارویی مبتنی بر نانوبلور است، به ثبت رسانده است. آسیکس یک شرکت خصوصی دارویی است که روی ساخت داروهای چشم فعالیت می‌کند. این شرکت تا کنون محصولاتی برای مشکلات آلرژی و التهاب به بازار عرضه کرده است.
پتنت شماره ۸,۸۲۹,۰۰۵ (AC-170) مربوط به روش درمان مبتنی بر سیتریزین و پتنت شماره ۸,۷۶۵,۷۲۵ (AC-150) حاوی اطلاعات مربوط به ساخت و روش استفاده از فرمولاسیون حاوی نانوبلورهای پروپینات فلوتیکاسون است.
AC-170 یک فرمولاسیون جدید از سیتریزین است (دارویی خوراکی که با نام تجاری Zyrtec® به بازار عرضه شده است) که برای درمان تورم چشم با منشاء آلرژیک ساخته شده است. این دارو که منتظر دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکاست، اولین داروی حاوی سیتریزین است که برای درمان مشکلات چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات آماری انجام شده روی این دارو ثابت کرده است که این دارو می‌تواند خارش ایجاد شده در چشم را در مراحل اولیه متوقف کند. انتظار می‌رود در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، جلسه‌‌ای میان مدیران این شرکت و سازمان غذا و داروی آمریکا برای بررسی AC-170 برگزار شود.
AC-155 شکل نانوبلوری از پروپینات فلوتیکاسون است ( نوعی داروی کورتیکواستروئید بینی که با نام تجاری Flonase® و Flovent® در بازار عرضه می‌شود) که برای اولین بار برای درمان مشکلات چشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نانوبلورهای موجود در این دارو ۱۰ برابر بیشتر از همتایان خود به گیرنده‌های گلوکوکورتیکوید گرایش داشته و مقدار دوز مورد نیاز آن برای درمان، کمتر از داروهای دیگر است. انتظار می‌رود فاز آزمون بالینی این دارو در سال ۲۰۱۵ به پایان برسد و بحث‌های مطالعات سم شناسی آن نیز به سازمان غذا و داروی آمریکا گزارش شود.
آسیکس که یکی از شرکت‌های تراز اول جهان در تولید داروهای چشم است، برنامه‌های آزمون بالینی مختلفی در دست اجرا دارد