ساخت یک نانودارو برای مقابله با ایبولا

نانوویریسیدیز (NanoViricide) ایده جدیدی برای ساخت داروی ضد ایبولا ارائه کرده است. این شرکت موفق به ساخت لیگندهایی شده که به راحتی ویروس را به دام می اندازد. براساس این راهبرد، داروی nanoviricide® که توسط این شرکت ساخته شده در حال طی مراحل آزمایشی خود است.

نانوویریسیدیز (NanoViricide) یک شرکت نانودارویی است که روی توسعه نانوداروهای ضدویروسی فعالیت می‌کند. این شرکت اخیراً پیشرفت‌هایی در برنامه تولید داروی ضد ایبولا داشته است به طوری که موفق به تولید چندین داروی پیشنهادی برای مبارزه با این بیماری شده است که باید مورد آزمایش قرار گیرند.
ایوژن سیمور، مدیرعامل این شرکت، اطلاعات جدیدی درباره برنامه تولید دارو ضد ایبولا منتشر کرده است. این اطلاعات در کنفرانسی در نیویورک و در راستای شیوع ایبولا در آفریقا منتشر شده است. سیمورد مشکلات موجود در مسیر کنترل بیماری ایبولا را تشریح کرد. او تجربیات متعددی از حضور در مناطقی که این بیماری شیوع یافته دارد. سیمور پیش از این روی بیماری ایدز در آفریقا، شرق اروپا و آسیا کار کرده بود.
این شرکت اخیراً داروهای منتخبی برای مبارزه با ایبولا ارائه کرده که آزمایش‌های حیوانی آن زیر نظر مؤسسه تحقیقات پزشکی ارتش آمریکا انجام شده است. نانوویریسیدیز اعلام کرد که برنامه ساخت داروی ضد ایبولای خود را با توجه به گسترش این بیماری در جهان تسریع کرده است.
یکی از این داروها، نانوویریسیدیز، nanoviricide® است که از دو بخش مختلف تشکیل شده که به یکدیگر متصل هستند: بخش اول یک لیگند متصل شونده به دارو بوده که از روی گیرنده‌های سلول میزبان که ویروس به آنها متصل می‌شود تقلید شده است. بخش دوم نیز یک زنجیره پلیمری بوده که شباهت زیادی به سطح سلول‌های میزبان دارد که ویروس به آن‌ها متصل می‌شود.
اخیراً پیشرفت‌های زیادی در نمایان شدن اهمیت گیرنده‌های سطح سلول و فاکتورهایی که ویروس از آن‌ها برای اتصال به سلول استفاده می‌کند، انجام شده است. با درک این مکانیسم‌ها، این شرکت موفق به طراحی مجدد لیگندهای ضدایبولا شده است.
انیل دیوان از مدیران شرکت نانوویریسیدیز می‌گوید: «ما معتقدیم که لیگندهای ضدایبولا باید روی داروهای قدیمی منتخب ضدایبولا قرار گیرند. با این راهبرد، ویروس ایبولا قادر به فرار کردن نخواهد بود حتی اگر از جهش‌های سریع برای این کار استفاده کند زیرا ما از لیگندهایی برای به دام انداختن آن‌ها استفاده می‌کنیم که این ویروسی به آن‌ها برای اتصال به سلول نیاز دارد.»