همکاری مشترک برای طراحی و ساخت ترانزیستورهای ۱۶ نانومتری

شرکت تایوانی گلوبال یونچیپ (GUC) تولید کننده ترانزیستورهای ۱۶ نانومتری، با همکاری شرکت کاندنس دیزاین سیستمز (Cadence Design Systems) موفق به طراحی مدارات پیچیده نانومقیاس شده است.

شرکت کاندنس دیزاین سیستمز (Cadence Design Systems) یکی از شرکت‌های پیشرو در طراحی قطعات الکترونیک است. این شرکت اخیراً اعلام کرد که شرکت گلوبال یونچیپ (GUC) از دو محصول این شرکت، Cadence® Encounter® ، برای طراحی و ساخت فرآیند FinFET 16 نانومتری استفاده کرده است. این کار موجب شده تا عملکرد فرآیند ۱۶FF+ دو برابر و فرکانس آن ۱۸ درصد افزایش یافته و همچنین مصرف انرژی آن ۲۸ درصد کاهش یابد.
شرکت GUC از سیستم “پیاده‌سازی اجرای دیجیتال” شرکت کاندنس برای رفع چالش‌های موجود در سیستم ۱۶FF+ استفاده کرده است.
جیم لای از مدیران شرکت گلوبال یونیچیپ می‌گوید: «شرکت ما به عنوان یکی از طراحان پیشرو در حوزه ASIC، نیاز به طرح‌های پیچیده‌ای برای مشتریان خود دارد که این طرح‌ها بسیار زمان‌بر است. استفاده از ابزارهای شرکت کاندنس به ما امکان می‌دهد تا بتوانیم این طراح‌ها را پیاده‌سازی کنیم. ما شرکت کاندنس را انتخاب کردیم که چرا که این شرکت تجربیات زیادی در بخش TSMC در نودهای پیشرفته دارد. پیش از اتمام اولین تولید کامل خود، ما چندین سیستم ۱۶ نانومتری را مورد ارزیابی قرار دادیم. برای این کار از ابزارهای شرکت کاندنس استفاده کردیم که نتایج بسیار خوبی گرفتیم. همکاری مشترک با شرکت کاندنس به ما امکان داد که بعد از سه ماه کار، موفق به طراحی گیت ۱۸۰M شویم.»
شرکت کندنس نقش بسیار مهمی در بخش تولید مدارات مجتمع ایفا می‌کند. این شرکت، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای متعددی برای طراحی، آزمایش و تولید ادوات نیمه‌هادی و مخابراتی تولید کرده است. شرکت GUC نیز در حوزه ساخت IC فعالیت دارد. این شرکت تایوانی شهرت زیادی در آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی بدست آورده است.