سفارش ساخت دو راکتور تولید انبوه گرافن

شرکت هایدال (Haydale) اخیراً سفارش ساخت دو راکتور جدید را برای تولید و عامل‌دار کردن محصولات گرافنی خود داده است. با این کار ظرفیت تولید این شرکت افزایش خواهد یافت و امکان پاسخ به نیاز روزافزون بازار فراهم خواهد شد.

شرکت هایدال (Haydale) روی فناوری‌های مربوط به تجاری‌سازی گرافن فعالیت می‌کند. این شرکت اخیراً همکاری مشترکی با شرکت تنتک (Tentec)، تولیدکننده راکتورهای پلاسما، آغاز کرده است. براساس این قرارداد همکاری دوساله، هایدال با همکاری تنتک، به توسعه فرآیند عامل‌دار کردن پلاسمایی خود ادامه ‌می‌دهد و نیازهای ویژه مشتریان خود را از نقطه نظر کیفی و عامل‌دار کردن محصولات برآورده خواهد کرد.
برای تجاری‌سازی گرافن و پاسخ به نیاز روزافزون بازار، لازم است محصولات گرافنی به خوبی عامل‌دار شوند تا با این کار مقدار پخش شدن و اتصال گرافن بهبود یابد. فرآیند پلاسمای هایدال می‌تواند به این نیاز پاسخ دهد. این همکاری مشترک می‌تواند به هایدال کمک کند تا فرآیند عامل‌دار کردن گرافن خود را ارتقاء دهد. با این کار حجم تولید گرافن این شرکت افزایش یافته و امکان پاسخ‌دهی به نیازهای بازار فراهم می‌شود.
سال قبل راکتوری توسط تنتک برای هایدال طراحی شد که عملکرد بسیار موفقیت آمیزی داشت. به همین دلیل سفارش ساخت دو راکتور دیگر توسط هایدال داده شد تا ظرفیت تولید این شرکت افزایش یابد. با تکمیل و تحویل این دو راکتور در دسامبر ۲۰۱۴ بهبود کمی و کیفی زیادی روی محصولات هایدال اتفاق خواهد افتاد.
شرکت هایدال اخیراً عامل‌دار کردن رزین را برای استفاده در مواد کامپوزیتی مورد آزمایش قرار داده که نتایج مثبتی بدست آورده است. با افزودن ۲ درصد نانوپلاکت گرافنی، سختی و مقاومت کششی کامپوزیت، ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
ری گیبس، مدیرعامل شرکت هایدال، می‌گوید: «ما با استفاده از راکتور اول تنتک موفق به ثبت رکوردی در عملکرد خط تولید خود شدیم. با توجه به این نتیجه، ما سفارش دو راکتور جدید را به شرکت تنتک دادیم. این دو راکتور ظرفیت تولیدی ما را افزایش داده و نیاز مشتریان ما را پاسخ می‌دهد. ما روند توسعه راکتورهای خود را ادامه و کیفیت محصولات خود را بهبود خواهیم داد. به زودی نوآوری‌هایی در این مسیر به صورت پتنت به ثبت خواهیم رساند و دایره پتنت‌های خود را افزایش خواهیم داد.»