پیش‌بینی بازار جهانی گرافن تا سال ۲۰۲۰

انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی گرافن با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۴ درصد در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴، تا سال ۲۰۲۰ به ۱۴۹٫۱ میلیون دلار افزایش یابد.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارش جدیدی با عنوان «بازار جهانی گرافن (نوع محصول، کاربرد و محل جغرافیایی)، اندازه، سهم، روندهای جهانی، وضعیت شرکت‌ها، تقاضا، تجزیه و تحلیل، تحقیقات، فرصت‌ها، بخش‌بندی و پیش‌بینی ۲۰۲۰-۲۰۱۳» را منتشر کرده است.
بر اساس گزارش جدید، انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی گرافن با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۴ درصد در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴، به ۱۴۹٫۱ میلیون دلار افزایش یابد. در حال حاضر آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار گرافن را در اختیار دارد و این امر تا سال ۲۰۲۰ نیز تداوم خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که کشورهای حوزه اقیانوس آرام به خاطر رشد سریع صنایع الکترونیک و خودروسازی، با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۲٫۹ درصد، سریع‌ترین منطقه رشد برای بازار گرافن را در اختیار داشته و از مصرف‌کنندگان اصلی و عمده گرافن باشند.
از گرافن به خاطر داشتن ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر استحکام و نازکی، به عنوان «مواد شگفت‌انگیز» یاد می‌شود. ویژگی‌هایی مانند استحکام (۲۰۰ برابر مستحکم‌تر از فولاد)، خواص الکتریکی و نوری، باعث تضمین استفاده گسترده از آن در صنایع مختلفی نظیر انرژی، خودروسازی، هوا فضا، الکترونیک، زیست‌پزشکی و … می‌گردد. در این راستا، توسعه این محصول و فناوری در حال افزایش بوده به طوری که تعداد پتنت‌های حوزه گرافن در جولای سال ۲۰۱۱ حدود ۳۰۱۸ عدد بوده است که این رقم در فوریه سال ۲۰۱۳ تا ۳ برابر افزایش یافته و به ۸۴۱۳ پتنت رسیده است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا نیز با تدوین یک برنامه ویژه برای گرافن، طی ۱۰ سال آینده، حدود ۱٫۳ میلیارد دلار صرف توسعه گرافن خواهد کرد. عواملی نظیر تجهیزات گران‌قیمت و امکان‌پذیر نبودن تولید انبوه، از جمله محدودیت‌های رشد بازار گرافن محسوب می‌شوند.
متن کامل این گزارش به قیمت ۳۱۶۵ دلار از طریق نشانی زیر قابل خریداری است.