کرم‌های ضدپیری و ضد جوش حاوی فولرین

یک شرکت سنگاپوری از ترکیب لیپو-فولرین برای ساخت کرم‌های ضدپیری، ضد جوش و ضدآفتاب استفاده کرده است.

شرکت سولان (Sloane) یکی از شرکت‌های سنگاپوری در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی، به تازگی فرمولاسیون جدیدی برای کرم‌های پوست خود ارائه کرده است. این شرکت با افزودن ترکیبات فولرینی به کرم‌های خود قدرت ضدچروکی و ضد جوش بودن آن‌ها را بهبود داده است.
جوش و آکنه، یکی از مشکلات رایجی است که در دوره‌های مختلف زندگی رخ می‌دهد. هر چند این فرآیند معمولاً روی سلامت افراد اثری ندارد اما از نظر روانی و اعتماد به نفس مشکلاتی ایجاد می‌کند. پس از ایجاد جوش روی صورت باید آن‌ها را به نحوی از بین برد که جایی روی پوست باقی نگذارند.
برای حل این مشکل محققان شرکت سولان از فرمولاسیون جدیدی استفاده کردند که در آن ترکیبات لیپو-فولرین به کرم‌ها افزوده می‌شود که ضد جوش، ضد رنگ، ضد پیری و محافظ در برابر تابش آفتاب است.
چای لینگ از شرکت سولان می‌گوید: «در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی، نام‌های تجاری متعددی در بازار وجود دارد اما بهترین محصولات آن‌هایی هستند که بتوانند زیبایی و مراقبت را به یکجا فراهم کنند. هرچند رسیدن به محصولی که بتواند هم زیبایی ایجاد کند و هم مراقبت از پوست داشته باشد دشوار است. برای این منظور ما فرمولاسیون جدیدی ارائه کردیم.»
در این کرم‌ها از ترکیب لیپو-فولرین استفاده شده است که شاید برای بسیاری از مردم غریب به نظر برسد اما تحقیقات اخیر نشان داده که این ترکیب دارای خواص آنتی‌اکسیدان مؤثری هستند که پتانسیل آنتی اکسیدانی آن صد برابر بیشتر از ویتامین C است. از سوی دیگر این ترکیب از نظر مقاومت در برابر تابش فرابنفش و گرما عملکردی شبیه به ویتامین C و E دارد. تحقیقات نشان داده که عوامل اکسیدکننده که از اکسیژن یا مواد سمی دیگر ایجاد شده باشد می‌تواند روی سلامت پوست اثرگذار باشد. این گروه تحقیقاتی نشان دادند که ترکیب لیپو-فولرین می‌تواند رادیکال‌های آزاد و گونه‌های پرانرژی اکسیژن را از سطح پوست بردارد. به همین دلیل در فرمولاسیون این شرکت، نانوساختارهای لیپو-فولرین به کرم‌ها افزوده شده تا خاصیت ضد پیری را در این محصولات ایجاد کند.