افزایش ۲ برابری محققان شرکت کوانتوم متریالز

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) به زودی فضای کاری خود را چهار برابر افزایش می‌دهد. این کار در راستای افزایش تقاضا در بازار برای محصول نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین انجام می شود. این شرکت از ژانویه ۲۰۱۵ تعداد محققان خود را دو برابر افزایش می‌دهد.

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) اخیرا اعلام کرده که توافق‌نامه‌ای با پارک استار برای افزایش چهار برابری فضای تولید نقاط کوانتومی خود تا ماه ژوئن ۲۰۱۵ به امضاء رسانده است. این شرکت قصد دارد تا ژانویه ۲۰۱۵ تعداد نیروی انسانی علمی خود را دو برابر افزایش دهد.
استفان اسکویرز، مدیر عامل کوانتوم متریالز می‌گوید: ” چندین شرکت فعال در حوزه فناوری‌های پیشرفته از محصولات ما استفاده می‌کنند. گسترش کسب و کار ما می‌تواند به تامین نیاز بازار کمک کند. شرکت‌های تولید کننده تلویزیون، نمایشگر، سیستم‌های روشنایی و پیل‌های خورشیدی از مصرف کنندگان محصولات ما هستند. کوانتوم متریالز اخیرا با کمک نیروی انسانی توانمند خود موفق به تولید نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین شده است که با استفاده از فناوری پوسته ضخیم، محصول تجاری برای حوزه‌های مختلف تولید می‌کند.”
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی بحث‌هایی پیرامون استفاده از نقاط کوانتومی برای ساخت نسل جدید تلویزیون‌های HD با یکدیگر داشته‌اند. در حال حاضر از دیودهای نشر نور آلی (OLED) برای این کار استفاده می‌شود. در این خبر آمده است که ساخت یک تلویزیون ۵۵ اینچی از نقاط کوانتومی تنها ۳۵ درصد گرانتر از LCD معمولی است در حالی تلویزیون ۵۵ اینچی از جنس OLED 5 برابر گرانتر از LCDهای رایج است.
در حال حاضر تعداد محدودی تلویزیون نقاط کوانتومی مبتنی بر کادمیم در بازار وجود دارد. استفاده از کادمیم برای محیط‌زیست خطرناک بوده و باید نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا شرکت کوانتوم متریالز روش پتنت شده‌ای برای تولید این نقاط ارائه کرده است. تحقیقات صنعتی نشان می‌دهد که این نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین، برای محیط زیست خطری نداشته و می‌توان با هزینه معقول آن را تولید کرد.
شرکت کوانتوم متریالز نقاط کوانتومی چهارپایه‌ای برای استفاده در حوزه انرژی، روشنایی و پیل خورشیدی تولید می‌کند. این شرکت روشی ارزان برای تولید انبوه این ماده ارائه کرده است.