کسب حمایت مالی برای کوچکترین چاپگر سه بعدی جهان

شرکت آی‌باکس پرینترز (iBox Printers) برای توسعه فناوری کوچکترین چاپگر سه بعدی جهان، موسوم به آی‌باکس‌نانو، موفق به کسب حمایت مالی ۳۲۵ هزار دلاری شده است.

شرکت آی‌باکس پرینترز (iBox Printers) در مدت ۱۹ روز موفق به جمع‌آوری ۳۲۵ هزار دلار حمایت مالی در قالب کمپین کیک‌استار (Kickstarter) شد. کیک‌استار سازمانی است که برای پروژه‌های خلاقانه حمایت مالی تأمین می‌کند. هدف اولیه شرکت آی‌باکس جمع‌آوری ۳۰۰ هزار دلار بود.
آی‌باکس‌نانو کوچک‌ترین و سریع‌ترین چاپگر سه بعدی دنیاست که با استفاده از باتری کار می‌کند. این دستگاه قابل حمل بوده و کاملاً بی‌صدا کار می‌کند. قیمت این چاپگر ۱۸۹ دلار است. فناوری مورد استفاده در این چاپگر پیش از این در هیچ دستگاهی استفاده نشده و در آن از فناوری‌های مختلفی نظیر استریو لیتوگرافی که مبتنی بر لیزر است استفاده شده است.
چاپگر آی‌باکس با استفاده از LCD و UV-LED، روشی خلاقانه برای چاپ سه بعدی ارائه کرده است. استفاده از این قطعات موجب شده تا ابعاد چاپگر کوچک شده و همچنین بدون صدا کار کند. با این کار مصرف انرژی در این دستگاه نیز کاهش یافته و از همه مهمتر، از هزینه چاپ نیز کاسته می‌شود.
این شرکت معتقد است که آی‌باکس نانو می‌تواند مقبولیت چاپگرهای سه بعدی را در خانه‌ها افزایش داده و مزایایی نظیر قیمت پایین، عملکرد بی‌صدا، سهولت کاربرد، ابعاد کوچک و بی‌سیم بودن موجب محبوبیت این دستگاه خواهد شد. طراحی ساده آن موجب شده است تا دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه، بدون نیاز به نصب نرم‌افزار، بتوانند از این چاپگر استفاده کنند. این دستگاه ۸ گیگابایت حافظه داخلی داشته و از۴ پورت USB، موس و کیبورد بهره‌مند است. این چاپگر با داشتن نمایشگر و پورت HDMI خود به تنهایی می‌تواند به عنوان یک کامپیوتر استفاده شود.