استفاده از نانوپوشش در ساخت فیلترهای عکاسی

شرکت بریکتراف فتوگرافی (Breakthrough Photography) با استفاده از نانوپوشش‌ها، موفق به ساخت فیلترهای جدیدی برای دوربین‌های عکاسی شده‌است. این فیلترها در مدل‌های مختلف برای پیش‌فروش روی سایت این شرکت قرار دارند.

شرکت بریکتراف فتوگرافی (Breakthrough Photography) یکی از شرکت‌های تولید کننده فیلترهای فرابنفش است. این شرکت اخیراً موفق شده با استفاده از نانوپوشش‌ها، به دستاوردی بزرگ در حوزه ساخت فیلتر برسد؛ چیزی که طی ۷۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. این محصول که فیلتر سری اس نام‌گذاری شده به سرعت وارد لیست پیش‌فروش این شرکت شده‌است.
فیلتر سری اس، سه مدل مختلف دارد:
۱-  فیلتر انقباضی X3: این فیلتر ۳٫۲ میلیمتری از جنس برنج بوده و دارای دو لایه از نانوپوشش‌های جدید این شرکت است.
۲-  فیلتر انقباضی X2: این فیلتر ۳٫۵ میلیمتری از جنس آلومینیوم بوده که در آن از دو لایه ناننوپوشش استفاده شده‌است.
۳-  فیلتر سیاه صاف X1: این فیلتر ۳٫۵ میلیمتری دارای قاب سیاه صاف استاندارد است.
گراهام کلارک، بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید: «ما تلاش خود را نموده‌ایم تا به‌عنوان طلایه‌دار حوزه ساخت فیلترهای سیاه استاندارد در بازار شناخته شویم. ما به دنبال درک این حقیقت هستیم که عکاس‌ها به چه چیزهایی نیاز دارند. در این راستا، نمونه‌های اولیه مختلفی از فیلترها را تولید نموده و در ادامه آن‌هایی را که مناسب‌تر بود انتخاب نمودیم. زمانی که من از فیلترهای مختلف استفاده می‌کردم، به این اندیشیدم که چرا همه ویژگی‌ها مورد نیاز در یک فیلتر وجود نداشته باشد.»
کلارک در ادامه می‌افزاید: «در طول آزمون‌های مختلفی که انجام دادیم، دریافتیم که فیلترهای ۴ میلیمتری روی لنزهای ۱۶ میلیمتری می‌تواند به‌صورت میانگین کنترل ۱+ روی پرتوهای نور داشته باشد. در لنزهای استاندارد X1 سیاه و انقباضی X2، ما از فیلتر ۳٫۵ میلیمتری استفاده نمودیم در حالی که در مدل X3 ما ابعاد آن را به ۳٫۲ میلیمتری رساندیم.»
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسائل فنی و قیمت این محصولات به آدرس http://www.breakthrough.photography/ مراجعه نمایید.