نتایج مثبت آزمون‌های انجام شده روی نانومحصول قابل کاشت در بدن

شرکت آرتی‌آی سرجیکال (RTI Surgical Inc) اخیراً نتایج مثبت آزمایش‌های انجام شده روی نانومحصول خود را منتشر نموده است. این محصول، نوعی نانوساختار هیدروکسی آپاتیت بوده که قابل کاشت در بدن است.

شرکت آرتی‌آی سرجیکال (RTI Surgical Inc) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه کاشت قطعات در بدن، اعلام نمود که نتایج تحقیقات این شرکت روی محصولی موسوم به nanOssTM اخیراً در قالب مقاله‌ای با عنوان Nanocrystalline Hydroxyapatite with Autologous BMA and Local Bone in the Lumbar Spine: A Retrospective CT Analysis of Posterolateral Fusion Results در نشریه پزشکی Spinal Disorders & Techniques منتشر شده‌است.
nanOss یک محصول جوانه‌زنی استخوانی است که در آن از گرانول‌های نانوساختار هیدروکسی‌آپاتیت استفاده شده‌است. این شرکت با کمک چندین مرکز مستقل، این محصول را روی ۴۶ بیمار مورد آزمایش قرار داده و با استفاده از سی‌تی‌اسکن، نرخ جوش خوردن جوانه‌های استخوانی را مورد ارزیابی قرار داده است. نتایج نشان می‌دهد که ۹۴ درصد از جوانه‌های کاشته شده روی استخوان‌ها جوش خورده‌اند.
تخلخل این جوانه‌های حاوی نانوبلورهای هیدروکسی آپاتیت، بسیار شبیه سلول‌های داربست استخوانی است به طوری که استخوان‌های جدید می‌توانند روی آن‌ها رشد یابند.
برایان هوتچیستون مدیرعامل شرکت RTI می‌گوید: «استفاده از این محصول جدید امکان افزایش نرخ جوش خوردن و رشد سلول‌های استخوانی جدید را فراهم می‌نماید. این نتایج پیش‌بینی‌های ما را از عملکرد این محصول تأیید می‌نماید.»
شرکت آرتی‌آی سرجیکال یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ساخت ادوات قابل کاشت در بدن است که قطعات فلزی و غیرفلزی برای کاشت در بدن تولید می‌نماید. محصولات این شرکت در ۵۰ کشور جهان توزیع شده و چهار کارخانه در آمریکا و اروپا محصولات این شرکت را تولید می‌نمایند.