فیلم‌های تک لایه گرافنی بزرگ در مسیر تجاری‌سازی

گرافن فرونتیرز (Graphene Frontiers) همکاری راهبردی مشترکی را با شرکت مادیکو (Madico) آغاز نموده است. این دو شرکت با استفاده از حمایت مالی بنیاد ملی علوم، قصد دارند تا فیلم‌های تک لایه گرافنی با ابعاد بزرگ را برای استفاده در صنعت تولید نمایند.

گرافن فرونتیرز (Graphene Frontiers) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری گرافن است. این شرکت اخیراً همکاری راهبردی را با شرکت مادیکو (Madico) آغاز نموده است. مادیکو یکی از شرکت‌های فعال در بخش فیلم‌های چند لایه است.
گرافن فرونتیرز دارای فناوری تولید ارزان قیمتی است که بدون نیاز به اچ‌ کردن می‌تواند محصول گرافنی تولید شده به روش رول به رول CVD را به زیر لایه دیگری منتقل نماید. مادیکو قصد دارد با بهره‌گیری از این فناوری پتنت شده گرافن فرونتیزر، لایه‌های نازک گرافنی با حجم انبوه را تولید نماید. با این همکاری مشترک، پتانسیل‌های تجاری گرافن در بخش انرژی شکوفا می‌شود. تولید فیلم‌های گرافنی تک لایه برای مصارف صنعتی، یکی از نیازهای صنایع طی سال‌های اخیر بوده است.
مایک پترسون مدیرعامل شرکت گرافن فرونتیزر می‌گوید: «ما می‌دانیم که گرافن در آینده نزدیک چقدر اهمیت راهبردی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر پیدا خواهد نمود. این یک همکاری متقابل برای ما به‌منظور فرصت‌سازی است تا بتوانیم گرافن را وارد بازار کنیم.»
بیش از ۱۰۰ سال است که مادیکو به‌عنوان پیشرو در حوزه توسعه فیلم‌های چند لایه شناخته می‌شود. این شرکت محصولاتی برای استفاده در بخش ایمنی، انرژی و امنیتی تولید و از فناوری رول به رول برای ایجاد برخی ویژگی‌ها در لایه‌های نازک استفاده می‌کند. با وجود این تجربه ارزشمند در شرکت مادیکو، برخی فعالان بازار نظیر گرافن فرونتیزر به همکاری با مادیکو ترغیب می‌شوند تا فناوری‌های جدید را با سرعت بیشتری به بازار وارد نمایند.
روب کومیو از مدیران کسب و کار شرکت مادیکو می‌گوید: «در مادیکو همیشه به دنبال ایده‌های تازه برای حل مشکلات هستیم. این همکاری مشترک می‌تواند مسیر تاز‌ه‌ای برای ما باز نماید تا یکه‌تاز بازار در حوزه تولید گرافن باشیم.»
این دو شرکت علاوه بر سرمایه‌گذاری‌، از حمایت مالی بنیاد ملی علوم آمریکا استفاده می‌کنند. مقرر شده‌است تا در یک برنامه سه فازی، حمایت‌های مالی به آن‌ها پرداخت شود.