کارگاه آموزشی HPLC در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد

کارگاه آموزشی یک‌روزه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) در تاریخ ۲۶ آذر‌ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل مرکز تحقیقات کاربردی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

هدف از برگزاری این دوره، از طرفی آشنایی با مباحث تئوری و عملی مربوط به دستگاه HPLC بوده است و از طرف دیگر سعی شده با انتخاب مدرسان متخصص و با تجربه، زمینه انتقال تجربیات و ارتقاء کیفی دانش متقضیان فراهم گردد.

محتوای مطالب ارائه شده در این کارگاه  شامل؛ مقدمه‌ای در رابطه با کروماتوگرافی، معرفی انواع کروماتوگرافی، آشنایی با قسمت‌های مختلف دستگاه HPLC، معرفی انواع پمپ، ستون و دتکتور در HPLC، آشنایی با LOD و LOQ، بیان مسائل مربوط به نگهداری دستگاه و عیب‌یابی آن، تحلیل گراف‌های دستگاه HPLC و سایر مباحث مربوطه که شرکت‌کنندگان در این دوره از آن‌ها بهره­‌مند شدند.

مدرس این دوره دکتر حامد همیشه کار، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کاربردی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بودند که از طرف دبیر کارگروه تخصصی کروماتوگرافی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو  برای تدریس در این دوره انتخاب شده بودند.

به غیر از کارگاه HPLC که در تبریز برگزار شد، کارگاه‌های مرتبط با دستگاه‌های کروماتوگرافی دیگری نیز  توسط کارگروه تخصصی کروماتوگرافی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو  (ویژه زمستان ۹۳) برنامه‌ریزی شده است که به صورت  تئوری و عملی برگزار می‌شود.

این کارگاه‌ها عبارتند از:
۱- کارگاه آموزشی کروماتوگرافی گازی GC (تئوری و عملی) ۱۴ بهمن ۹۳ در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران؛
۲- کارگاه آموزشی کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا HPLC  (تئوری و عملی) ۵ بهمن ۹۳ در پژوهشکده فناوری‌های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی ابن‌سینا؛
۳- کارگاه آموزشی شیوه‌های آماده‌سازی نمونه برای روش‌های تجزیه‌ای کروماتوگرافی (تئوری و عملی) ۸ بهمن ۹۳ در موسسه تحقیقات آب.

این دوره‌­ها با برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرکارگروه، توسط اساتید متخصص و مجرب (عضو کارگروه تخصصی کروماتوگرافی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو) اجرا می‌شود و متقاضیان شرکت در دوره‌ها شامل کارشناسان آزمایشگاه‌های عضو شبکه، کارشناسان آزمایشگاه‌های غیر عضو در شبکه، محققین نانو و دانشجویان علاقه‌مند است.

در پایان دوره به شرکت‌کنندگان، گواهینامه معتبر حضور در کارگاه اهدا می‌شود.

شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو ۲۱ کارگاه تخصصی پیشرفته را با همکاری کارگروه‌های تخصصی خود در زمستان ۹۳ برگزار خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنند.