تولید ارزان‌تر نانوالیاف با نسل جدید دستگاه الکتروریسندگی

شرکت فایبریو تکنولوژی (FibeRio Technology) سری جدیدی از دستگاه‌های الکتروریسندگی به بازار عرضه کرده است که می‌تواند با هزینه کمتر، برای مصارف مختلف نانوالیاف تولید نماید.

شرکت فایبریو تکنولوژی (FibeRio Technology) اعلام نمود که نسل جدید دستگاه‌ الکتروریسندگی موسوم به Forcespinning® را به بازار عرضه کرده است. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده‌است که کارایی بالایی داشته و از نظر اقتصادی می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. در حال حاضر نانوالیاف، اهمیت تجاری بسیاری دارد به طوری که در حوزه‌هایی نظیر فیلتراسیون، عایق‌سازی، انرژی و بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سری جدید از دستگاه‌های الکتروریسندگی که به سری FX موسوم است، از قیمت پایینی برخوردار بوده و از انواع مختلف پلیمرها می‌توان در این دستگاه استفاده نمود.
ماژول ویژه‌ای در این دستگاه قرار داده شده‌است که می‌توان با آن الیافی به طول ۱٫۱ تا ۲٫۲ متر تولید نمود. خروجی این دستگاه ۲۰۰ گرم در دقیقه بوده و می‌توان آن را به گونه‌ای تنظیم نمود که با سرعت بافت ۲۰۰ متر در دقیقه کار نماید. این دستگاه را می‌توان در خطوط تولید غیربافتی نصب و برای تولید کامپوزیت‌ها از آن استفاده نمود. در واقع با این کار می‌توان نانوالیاف را به یک فاز ثابت تزریق نمود و در نهایت ویژگی‌هایی نظیر نفوذپذیری هوا، فیلتراسیون، افت فشار، قابلیت تنفس، رسانایی، ایجاد مقاومت گرمایی و صدایی در کامپوزیت ایجاد نمود.
الری باچانان مدیرعامل شرکت فایبریو می‌گوید: «دستگاه الکتروریسندگی FX، ماحصل تلاش‌های ما برای تأمین نیاز بازار است. مشتریان از ما یک دستگاه کامل می‌خواهند تا با استفاده از آن هم خطرات کارشان را کاهش دهند و هم محصول نهایی خود را با سرعت بیشتری به بازار عرضه نمایند.»
شرکت فایبریو امکان ارائه تجهیزات برای تولید غشاءهای نانوالیافی را داراست. همچنین این شرکت می‌تواند یک خط تولید کوچک برای تولید نمونه اولیه در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.