تسهیل صادرات نانوابزار پزشکی با دریافت استاندارد ایزو ۱۳۴۸۵:۲۰۰۳

شرکت نانومیکس (Nanomix) که قصد دارد نانوابزار تشخیص طبی با تلفن همراه را در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کند، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ایزو ۱۳۴۸۵:۲۰۰۳ شد. این استاندارد برای صادرات محصولات پزشکی به اروپا و بسیاری از کشورهای جهان ضروری است.

شرکت نانومیکس (Nanomix) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌ نانو، روی ساخت تجهیزات تشخیص طبی تلفن‌همراه متمرکز است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که موفق به دریافت استاندارد ایزو ۱۳۴۸۵:۲۰۰۳ شده است. این گواهینامه توسط مؤسسه استاندارد بریتانیا (BSI) صادر شده است.
استاندارد ایزو ۱۳۴۸۵:۲۰۰۳ برای تعییین کیفیت تجهیزات پزشکی طراحی شده است. شرکت نانومیکس به دلیل سیاست‌ها و فرآیندهای صحیح خود در بخش طراحی، توسعه و ساخت نانوابزارهای پزشکی این گواهینامه را دریافت کرده است. این استاندارد برای شرکت‌هایی که قصد صادرات محصولات خود به اروپا و بسیاری از کشورهای جهان را دارند ضروری است؛ دلیل این امر آن است که این استاندارد از ملزومات CE است.
دیوید لادوگسون، مدیرعامل شرکت نانومیکس می‌گوید: «دریافت این گواهینامه نشان می‌دهد که فرآیندهای تحقیق و تولید ما مطابق استانداردهای بین‌المللی است.»
نانومیکس در حال تجاری‌سازی نانوابزار تشخیص طبی تلفن همراه است و تا سال ۲۰۱۵ این محصول را به بازار عرضه می‌کند. اولین محصول این شرکت یک ابزار تشخیص مشکل قلبی است. این دستگاه با نمونه خون انسان کار کرده و در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه نتیجه آزمایش را مشخص می‌کند.