حمایت از بین‌المللی‌سازی تحقیقات فناوری‌ نانو

شبکه دریای بالتیک یک پروژه تحقیقاتی بین‌رشته‌ای است که در حوزه کاربردهای زیست‌پزشکی جدید نانومواد فعالیت می‌کند.

شبکه دریای بالتیک (Baltic Sea Network) یک پروژه تحقیقاتی مشترک فناوری‌ نانوی بین دانشگاه‌های کشورهای آلمان، فنلاند، لتونی، لیتوانی، لهستان و سوئد است. این پروژه با حمایت مالی ۷۶۵۰۰ یور، از طرف وزارت فدرال آموزش و تحقیقات آلمان پشتیبانی می‌شود. پروژه مذکور بر تولید و تعیین مشخصات نانومواد ساختاری ابداعی با کاربردهای پزشکی تمرکز دارد. در این راستا، این شبکه از بین‌المللی‌سازی تحقیقات فناوری‌ نانو حمایت می‌کند.
شبکه دریای بالتیک یک پروژه تحقیقاتی بین‌رشته‌ای است که در حوزه کاربردهای زیست‌پزشکی جدید نانومواد در زمینه‌هایی نظیر درمان سرطان، حسگرهای زیستی و … فعالیت می‌کند. دانشگاه‌ها و محققان همکار این پروژه امیدوارند که با ارتقای تبادل رایگان ایده‌ها و تحقیقات، بتوانند بستر مناسبی را فراهم کنند تا تمامی همکاران پروژه از یافته‌های تحقیقاتی جدید منتفع شوند؛ هرچند که هدف نهایی این پروژه، ایجاد یک پلت‌فورم تحقیقاتی جدید جهت تمرکز بر توسعه نانومواد پیوندی با کاربردهای مواد زیستی است.
محققان این پروژه بر ترکیب و آزمایش نانوساختارها تمرکز خواهند کرد تا از این طریق، نانومواد پیوندی جدیدی را توسعه دهند. مواد پیوندی، کامپوزیت‌های بسیار کوچکی هستند که از ترکیبات آلی و معدنی تشکیل شده‌اند.
نهادهای همکار پروژه برنامه‌ریزی کرده‌اند تا از یافته‌های جدید برای آغاز پروژه‌های آینده استفاده کنند. این کنسرسیوم تحقیقاتی از متخصصان و کارشناسان مطرح بین‌المللی فعال در حوزه علم مواد تشکیل شده‌ است.