پیش‌بینی بازار جهانی فناوری‌نانو در بخش انرژی

براساس این گزارش، انتظار می‌رود که بازار جهانی کاربردهای فناوری‌نانو در بخش انرژی با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۹٫۲ درصد افزایش یابد.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارش جدیدی با عنوان « بازار جهانی کاربردهای فناوری‌نانو در بخش انرژی ۲۰۱۸-۲۰۱۴» ارائه کرده است. براساس این گزارش، انتظار می‌رود که بازار جهانی کاربردهای فناوری‌نانو در بخش انرژی با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۹٫۲ درصد افزایش یابد.
فناوری‌نانو در زمینه بهره‌برداری از منابع رایج انرژی به روشی کارآتر، ایمن‌تر و سازگار با محیط‌زیست بسیار مناسب است. این فناوری می‌تواند به بهره‌برداری از پتانسیل کامل منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی، بادی و … کمک کند.
به خاطر اینکه منابع جایگزین انرژی مورد بررسی قرار می‌گیرند، یکی از روندهای کلیدی پیش‌روی بازار این بخش، افزایش میزان تقاضا برای انرژی است. در این راستا، استفاده از فناوری‌نانو می‌تواند تا حد زیادی به افزایش کارایی کارخانه‌های کنونی تولید نیرو کمک کرده و به همین دلیل آینده بازار این بخش درخشان است.
براساس گزارش جدید، یکی از پیش‌رانان اصلی این بازار، پیشرفت‌های فزایند‌ه حوزه فناوری‌نانو است. این پیشرفت‌ها امکان استفاده از گزینه‌های کنونی عرضه انرژی را فراهم کرده است.
طبق این گزارش، ریسک‌های ایمنی، سلامت و زیست ‌محیطی استفاده از فناوری‌نانو، یکی از چالش‌های کلیدی بازار این بخش محسوب می‌شود. تغییرات ایجاد شده در مواد مختلف در مقیاس نانو ممکن است دربرگیرنده اثرات مضر باشد.
در این گزارش،کاربردهای فناوری‌نانو در حوزه انرژی در سه بخش تولید انرژی، ذخیره انرژی و صرفه‌جویی در انرژی تقسیم‌بندی شده است.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی مراجعه نمایند. http://www.researchandmarkets.com/