گسترش بازار نانوابزار مطالعه خواص نانومقیاس سطح

شرکت نانومکانیکز (Nanomechanics Inc) با همکاری نانوساینس اینسترومنتز (Nanoscience Instruments) برای بازاریابی و فروش محصولی به نام آی‌نانو اقدام کردند. این دستگاه، ابزاری برای مطالعه خواص نانومقیاس سطحی است.

شرکت نانومکانیکز (Nanomechanics Inc) اعلام کرد که همکاری مشترکی با شرکت نانوساینس اینسترومنتز (Nanoscience Instruments) در جهت تقویت بازار و فروش محصولات آغاز کرده است. این دو شرکت با همکاری هم ابزاری برای مطالعه خواص مکانیکی سطوح در مقیاس نانو ارائه کرده‌اند. این ابزار که آی‌نانو (iNano) نام دارد مته‌ای با نوک بسیار نازک است که می‌تواند روی سطوح الگوهایی دندانه‌ای شکل ایجاد کند. این ابزار برای ایجاد الگوهای دندانه‌ای نانومقیاس روی سطوح بسیار ایده‌آل بوده و می‌توان با استفاده از آن برخی خواص سطحی را اندازه‌گیری کرد.
آی‌نانو توسط وارن اولیور طراحی و ساخته شده است که اولین دستگاه تجاری ایجاد دندانه‌های نانومقیاس روی سطوح است. مارک فالور از بنیان‌گذاران شرکت نانوساینس می‌گوید: «ما از این که آی‌نانو به لیست خدمات ما افزوده شده، خوشحالیم و از این که با متخصصانی در حوزه دستگاه نانودندانه همکاری داریم خرسند هستیم. این دستگاه کاربری ساده‌ای داشته و با استفاده از آن می‌توان سطوح را آنالیز کرد. با استفاده از این ابزار می‌توان آنالیز کمی از سطح انجام داد به طوری که مطالعه فیلم‌های نازک، پوشش‌ها، فلزات، سرامیک‌ها و زیست‌مواد با این دستگاه به شکل مطلوب‌تری انجام می‌شود.»
نانومکانیکز در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده که در حوزه تجهیزات دانشگاهی و صنعتی فعالیت دارد. این شرکت از محققانی بهره‌ می‌برد که چند دهه در بخش نانومکانیک تجربه دارند.