همکاری مشترک برای تولید ترانزیستور ۱۶ نانومتری

کادنس دیزاین سیستمز (Cadence Design Systems) لیسانس استفاده از فناوری موسوم به Cadance® را به شرکت هایسیلیکون تکنولوژیز (HiSilicon Technologies) فروخته است. قرار است هایسیلیکون با استفاده از این فناوری اولین ترانزیستور FinFET 16 نانومتری را طراحی کند.

کادنس دیزاین سیستمز (Cadence Design Systems) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه الکترونیک است. کادنس دیزاین اعلام کرد که قرارداد همکاری مشترکی با هایسیلیکون تکنولوژیز (HiSilicon Technologies) به امضاء رسانده که  براساس آن، فناوری Cadance® برای طراحی و ساخت FinFET 16 نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین قرار است که نودهای ۷ و ۱۰ نانومتری در قالب همین همکاری مشترک طراحی و ساخته شود.
هایسیلیکون فناوری جدید شرکت کادنس را تأیید کرده و لیسانس استفاده از آن را خریداری کرده است. انتخاب این فناوری و خرید آن زمانی اتفاق افتاد که هایسیلیکون موفق به طراحی اولین ترانزیستور FinFET 16 نانومتری شد. در این ترانزیستور ۳۲ پردازشگر با معماری ۶۴ بیتی وجود دارد. این شبکه پردازنده با سرعت ۳۲ گیگاهرتز کار می‌کند که در طراحی آن از فناوری کادنس استفاده شده است.
براساس این توافق‌نامه شرکت کادنس، فناوری‌های Encounter® Digital Implementation System, Tempus™ Timing Signoff Solution, Voltus™ IC Power Integrity Solution, and و Quantus™ QRC Extraction Solution را در اختیار هایسیلیکون قرار می‌دهد.
لین یو از مدیران شرکت هایسیلیکون می‌گوید: «هایسیلیکون برای تداوم توسعه و تولید تراشه‌های دیجیتال اقدام به همکاری با شرکت‌هایی نظیر کادنس کرده است. هایسیلیکون و کادنس همکاری دیرینه‌ و تجربیات موفقی در بخش طراحی با هم داشته‌اند. براساس این موفقیت‌ها، ما دامنه همکاری خود را در بخش استفاده از فناوری‌های این شرکت گسترش داده و درصدد ارائه فناوری ۱۶ نانومتری هستیم.»
چارلی هونگ از مدیران کادنس می‌گوید: «کادنس از همکاری‌های درازمدت با شرکت‌هایی نظیر هایسیلیکون استقبال می‌کند. ما به دنبال ارائه سیستم‌ها و تجهیزات نوآورانه‌ای در قالب این همکاری‌ها هستیم. این توافق‌نامه زمینه‌ساز همکاری چندساله با هایسیلیکون خواهد بود و ما امیدواریم که دامنه کاری ما به حوزه‌های دیگر نیز کشیده شود.»