تجاری‌سازی نانومواد سلولزی

تجاری‌سازی این مواد پتانسیل ایجاد هزاران شغل را در ایالات متحده آمریکا داشته و به احیای جنگل‌های ملی این کشور کمک می‌کند.

اداره خدمات جنگلی (FS) ایالات متحده آمریکا در قالب گزارشی جدید، به طور کامل جزییات مسیر تجاری‌سازی نانومواد سلولزی زیست‌تجزیه‌پذیر، تجدیدپذیر و مناسب را منتشر کرده است. نانومواد سلولزی، آینده درخشانی در زمینه محصولات تجاری بهبود یافته و جدید دارند. تجاری‌سازی این مواد پتانسیل ایجاد هزاران شغل را در ایالات متحده آمریکا داشته و به احیای جنگل‌های ملی این کشور کمک می‌کند.
به گفته مدیر اداره خدمات جنگلی آمریکا، «انتشار این گزارش یکی دیگر از گام‌های مهم تجاری‌سازی موادی است که می‌تواند به احیای جنگل‌های ملی، اشتغال‌زایی و بهبود محصولاتی که به ارتقای زندگی روزمره شهروندان آمریکایی کمک می‌کند، منجر گردد.» به گفته وی، «اداره خدمات جنگلی این کشور برنامه‌ریزی کرده است تا سطح آگاهی عمومی و بازار ایالات متحده آمریکا را نسبت به مزایا و استفاده از این نانومواد طبیعی ارتقا بخشد.»
این گزارش با عنوان «نانومواد سلولزی- مسیری برای تجاری‌سازی»، حاصل کارگاهی است که در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی توسط اداره خدمات جنگلی آمریکا با همکاری پیشگامی ملی فناوری‌ نانوی این کشور برگزار گردید. در این کارگاه، درون‌دادهای مربوط به بازار در سه حوزه: فرصت‌های تجاری‌سازی، موانع تجاری‌سازی، و اولویت‌های تحقیق و توسعه بحث و بررسی شدند. شرکت‌کنندگان در این کارگاه، ضرورت ارائه داده‌های بیشتر در مورد خواص، عملکرد و الزامات سلامت، ایمنی و زیست‌محیطی این مواد و لزوم اقدام فعال در زمینه فرصت‌های مربوط به پیشرفت‌ها و توسعه نانومواد سلولزی را مورد تأکید قرار دادند.
نانومواد سلولزی برای ایجاد ارزش افزوده در محصولات و صنایع مختلفی نظیر الکترونیک، ساخت و ساز، غذا، انرژی، سلامت، خودروسازی، هوافضا و دفاعی پتانسیل گسترده‌ای دارند. در این راستا، تجاری‌سازی موفق این مواد برای اداره خدمات جنگلی آمریکا بسیار حایز اهمیت است.
متن کامل این گزارش به طور رایگان از طریق نشانی قابل دریافت است. http://nano.gov/node/1299