کاهش قیمت و افزایش ظرفیت نانوباتری‌های سولفور لیتیم

یک شرکت انگلیسی موفق به بهبود فناوری باتری سولفور لیتیم شده است. این شرکت علاوه بر کاهش هزینه های تولید موفق شده است ظرفیت و طول عمر این باتری ها را افزایش دهد. این فناوری برای تولید نانوباتری‌ها مناسب است.

شرکت اوکسیس انرژی (OXIS Energy) موفق به ارائه فناوری جدیدی شده است که می‌تواند برخی از مشکلات باتری‌های تجاری فعلی را حل کند. این باتری سولفور لیتیم که دانسیته انرژی آن بالاتر از ۳۰۰ Wh/kg است، سبک بوده و ایمنی بالایی دارد به طوری که حتی بعد از تصادف یا ضربه خوردن دچار آتش‌سوزی نمی‌شود.
کاهش وزن قابل توجهی که در این باتری‌ها اتفاق افتاده موجب می‌شود تا حمل آن توسط سربازان آسان‌تر شده و برای استفاده در خودروها ایده‌آل باشد. اوکسیس معتقد است که در آینده‌ای نزدیک وزن این باتری‌ها ۵۰ درصد دیگر کاهش خواهد یافت.
آویمانیو باسو، از محققان این شرکت، می‌گوید: «اوکسیس انرژی در حال حاضر فناوری جدیدی برای خودروهای برقی، صنایع دفاعی و ذخیره‌کننده انرژی خورشیدی ارائه کرده است. نمونه اولیه ساخته شده بسیار سبک بوده و دانسیته انرژی بالایی ایجاد می‌کند. این محصول از ایمنی بالایی برخوردار است. فناوری مورد استفاده در این باتری سولفور لیتیم پتنت شده و برای تولید نانوباتری‌های پیشرفته مناسب است.»
یکی از روندهای رایج در بازار این است که برای ارزان‌تر شدن محصولات، کیفیت قربانی شود. شرکت اوکسیس انرژی  قصد دارد با افزایش ایمنی، زیست‌سازگاری و دانسیته انرژی تولید شده، کیفیت محصولات را نیز افزایش دهد. این شرکت موفق به کاهش قیمت باتری‌های سولفور لیتیم شده به طوری که قیمت آن‌ها با قیمت باتری یون لیتیم تجاری برابر است. این باتری‌های جدید بعد از ۲۰۰۰ بار شارژ/دشارژ هنوز ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را دارند.
شرکت اوکسیس انرژی برای تولید این باتری با چند شرکت تولیدکننده باتری همکاری داشته است. همچنین اوکسیس فاز سوم برنامه تحقیقاتی خود را با همکاری وزارت دفاع انگلستان برای بهبود باتری‌های سولفور لیتیم آغاز کرده است. در فاز دوم این همکاری، اوکسیس موفق شده بود تا ظرفیت این باتری‌ها را ۶۰ درصد افزایش دهد این درحالی است که در فاز جدید همکاری قرار است با استفاده از مواد پیشرفته، ظرفیت ۲۰ درصد دیگر افزایش یابد.