با حضور وزیر آموزش و پرورش، آزمایشگاه دانش آموزی فناوری نانو در کرمان افتتاح شد

روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۳ ، با وزیر آموزش و پرورش با حضور در پژوهشکده تعلیم وتربیت کرمان، آزمایشگاه دانش آموزی فناوری نانو در کرمان آغاز به کار کرد.
این سیزدهمین آزمایشگاهی است که با مشارکت معاونت علمی و فناوری رئاست جمهوری، آموزش و پرورش و ستاد فناوری

در  این برنامه، “علیرضا رزم‌حسینی” استاندار کرمان، دکتر”محمدمهدی زاهدی” رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و “ابراهیم جهانگیری” مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز حضور داشتند.

دکتر مینویی؛ رییس مرکز پژوهش‌های علمی تربیتی در این برنامه گفت: «بیش از سه و نیم میلیارد ریال، صرف خرید تجهیزات و راه‌اندازی این آزمایشگاه شده که ۳۰ درصد آن از سوی ستاد توسعه فناوری نانو، ۳۰ درصد توسط آموزش و پرورش کرمان و ۴۰ درصد آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین گردیده است».
تجهیزاتی همچون میکروسکوپ پروبی روبشی، التراسونیک، الکتروریسی، انفجار الکتریکی سیم، سانتریفیوژ، آون، pH متر، اسپکتروفتومتر، کوره، اسپاترینگ رومیزی، spin coating، هیتر استیرر، هود در این آزمایشگاه نصب و راه‌اندازی شده است.
برنامه تجهیز آزمایشگاه های دانش آموزی فناوری نانو با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش و پرورش و ستاد فناوری نانو در حال انجام است و تا پایان امسال، تعداد این آزمایشگاه ها به ۴۹ مرکز در همه استان ها خواهد رسید.
تمامی تجهیزاتی که در این آزمایشگاه ها نصب و بهره برداری می شود، ساخت محققان و شرکت های دانش بنیان کشورمان است.