بازدید وزیر آموزش و پرورش از آزمایشگاه دانش آموزی نانو در بوشهر

آقای دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در جریان بازدید از آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو در بوشهر، از مساعدت این وزارتخانه برای راه‌اندازی ده آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد.

این مراسم با حضور مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر و جمعی از مسئولان اداره آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.

در این برنامه، آقای خشنود، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید خوشبخت، به معرفی پژوهش‌سرا و تجهیزات آزمایشگاه نانو پرداخت. 
این آزمایشگاه در ۲۵ آذرماه امسال با حضور  آیت الله صفایی بوشهری؛ امام جمعه بوشهر، دکتر وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ دکتر عمادی؛ رئیس سنجش وزارت آموزش و پرورش،‌ مهندس حریری، رئیس مجمع خیرین استان بوشهر و جمعی از مسئولان و مدیران استانی افتتاح شده است.
میکروسکوپ پروبی روبشی (SPM)،  سیستم الکتروریسی،‌ اسپاترینگ،‌ الکتروسونیک و اسپکتروسکوپی ماورای بنفش از جمله تجهیزات موجود در آزمایشگاه دانش آموزی نانو در بوشهر است.
برنامه تجهیز آزمایشگاه های دانش آموزی فناوری نانو با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش و پرورش و ستاد فناوری نانو در حال انجام است و تا پایان امسال، تعداد این آزمایشگاه‌ها به ۴۹ مرکز در همه استان ها خواهد رسید.

تمامی تجهیزاتی که در این آزمایشگاه‌ها نصب و بهره برداری می شود، ساخت محققان و شرکت های دانش بنیان کشورمان است.

شایان ذکر است، پژوهش‌سرای شهید خوشبخت ضمن کسب عنوان نهاد ترویجی برتر در پنجمین المپیاد نانو، مسئولیت دبیرخانه کشوری المپیاد دانش‌آموزی نانو در دوره‌ ششم که در اردیبهشت ماه سال ۹۴ بررگزار می شود را برعهده دارد.
filereader.php?p1=main_f1d7bfa869b01e57d
filereader.php?p1=main_a2ef406e2c2351e0b
filereader.php?p1=main_e45ee7ce7e88149af