استفاده از نانوذرات فلزی برای رفع مشکل جوش‌های پوستی

شرکت سینالبز (Sienna Labs) روشی برای رفع مشکلات پوستی با استفاده از نانوذرات فلزی و پدیده پلاسمونیک ارائه کرده است. این شرکت موفق به ثبت پتنت مربوط به این روش در دفتر ثبت اختراعات آمریکا شده‌است.

شرکت سینالبز (Sienna Labs) اخیرا موفق به ثبت پتنتی با عنوان THERMAL TREATMENT OF A PILOSEBACEOUS UNIT WITH COATED METAL NANOPARTICLES و شماره ۸۸۹۵۰۷۱ در دفتر اختراعات آمریکا (USPTO) شده‌است که در آن روشی برای محافظت از غدد چربی‌ساز پوست و مو با استفاده از نانوذرات پلاسمونیک ارائه شده‌است. در این روش از عملیات حرارتی نانوذرات فلزی پوشش‌دار استفاده شده‌است. محققان این شرکت از نانوذرات طلا، نقره، نیکل، پلاتین و تیتانیوم برای این کار استفاده کردند که در آن از فرآیند پلاسمونیک برای کاهش آسیب‌ها استفاده شده‌است. در این روش، تابش نور به نانوذرات موجب پدیدار شدن اثر پلاسمونیک شده و این اثر حفاظت از غدد چربی‌ساز و فولیکول‌های پوست را در پی دارد. در این پتنت روش‌هایی برای وارد کردن نانوذرات به‌صورت مکانیکی، خواه با ماساژ خواه با اولتراسونیک، به غدد چربی‌ساز و فولیکو‌ل‌های مو ارائه شده‌است.
تد هریس از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما خوشحالیم که این پتنت توسط USPTO پذیرفته شده‌است. با این کار مالکیت فکری این روش برای ما حفظ خواهد شد. با ثبت این پتنت می‌توانیم مالکیت روش درمان پلاسمونیک خود را حفظ کرده و با تداوم تحقیقات در این بخش، به دستاوردهای دیگری در این حوزه برسیم.»
سینالبز یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه بیوفیزیک است که راهبردهای جدیدی برای درمان مشکلات پوستی دارد؛ تمام این روش‌ها براساس پدیده رزونانس پلاسمونیک است. چندین محقق و کارآفرین در این شرکت به گرد هم آمده و فناوری درمان پلاسمونیک را ابداع کردند. در این روش از نانوذرات فلزی و پدیده پلاسمونیک برای هدف‌گیری میکروساختارهای پوستی استفاده می‌شود. محققان این شرکت معتقداند که این روش کاملاً بی‌خطر و انتخابی بوده و می‌تواند جوش‌ها و مشکلات پوستی را با آن حل کند. دفتر مرکزی این شرکت در سندیگو بوده و برای اطلاعات بیشتر می‌توان به آدرس www.SiennaLabs.com. مراجعه کرد.