عرضه جوهر فتوولتائیک برای ساخت پیل خورشیدی

اخیراً جوهر فتوولتائیک پروسکایتی توسط شرکت اوسیلا (Ossila) به بازار عرضه شده است که با استفاده از آن می‌توان پیل‌های خورشیدی روی بدنه ساختمان‌ها ایجاد کرد. کارایی این پیل‌های خورشیدی تقریباً ۱۲ درصد است.

شرکت اوسیلا (Ossila) به تازگی اولین محصول جوهر فتوولتائیک پروسکایت خود را به بازار عرضه کرده است. با استفاده از این جوهر می‌توان پیل‌های خورشیدی پروسکایتی با کارایی ۱۲ درصد تولید کرد.
پروسکایت در حال حاضر جذاب‌ترین فناوری فتوولتائیکی است که طی بیست سال اخیر ارائه شده است. دلیل این امر کارایی بالا و هزینه کم این فناوری است. اخیراً پژوهشگران به دنبال استفاده از جوهرهای پروسکایتی در ساختمان‌ها هستند تا با این کار از نور خورشید، الکتریسیته تولید کنند.
اوسیلا جوهری تولید کرده است که به سادگی قابل استفاده است و صرفه‌جویی زمانی بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر کارایی این جوهرها بسیار بالاست. فرمولاسیون این جوهر به نحوی طراحی شده که می‌تواند به کارایی ۱۱٫۷ درصدی برسد.
اوسیلا دستورالعمل جامعی برای استفاده از این جوهر آماده کرده است که محققان می‌توانند با استفاده از آن فرآیند تولید پیل خورشیدی را به سرعت انجام دهند. پیش از این استفاده از فناوری پروسکایت به دلیل زمان‌بر بودن و کمبود منابع با محدودیت‌هایی روبرو بوده است.
دیوید لیدزی، از محققان شرکت اوسیلا، می‌گوید: « من از نتایج بدست آمده در مورد این جوهر بسیار شگفت‌زده هستم. سهولت کاربرد و کارایی بالا از مزایای این جوهر جدید است. من بسیار مشتاق هستم که ببینم گروه‌های تحقیقاتی مختلف چقدر از این جوهر استفاده می‌کنند و آیا می‌توانند با استفاده از آن کارایی ادوات خورشیدی را افزایش دهند؟»
اوسیلا یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد و تجهیزات برای بخش الکترونیک است که تجربیات صنعتی و دانشگاهی متعددی دارد. این شرکت محصولات مختلفی با کیفیت بالا برای استفاده محققان تولید می‌کند.