معرفی برخی طرح های منتخب در نمایشگاه پیشرفت فناوری نانو

حضرت آیت الله خامنه‌ای، روز شنبه ۱۱ بهمن ماه، از نمایشگاه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در فناوری نانو، که در محل حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، بازدید نمودند.
بخشی از این نمایشگاه، به معرفی طرح های نوآورانه اختصاص یافته بود. در این بخش، تعدادی از ن

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، طی دو سال اخیر طرحی را با عنوان مسابقه ساخت نمونه اولیه (Nano Match 3) به اجرا درآورده است. در این طرح، دانشجویان، اساتید و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری نانو محصولات نوآورانه خود را جشنواره فناوری نانو در معرض دید بازدیدکنندگان و به ویژه سرمایه گذاران قرار می دهند تا بتوانند برای توسعه و تجاری سازی طرح خود، سرمایه گذار جذب کنند.

بخش ویژه ای در ششمین و هفتمین جشنواره فناوری نانو به نمایش نمونه های اولیه برگزیده اختصاص یافت. سومین دوره از این مسابقه در سال ۹۴ برگزار و طرح های برتر در هشتمین جشنواره فناوری نانو با هدف جذب سرمایه گذار جهت تجاری سازی به سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی ارائه خواهند شد. 

به طرح های برگزیده نهایی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار تحقیق و توسعه ای تعلق می گیرد. همچنین طرح هایی که در طول جشنواره موفق به جذب سرمایه گذار شوند، از حمایت ویژه ۳۰۰ میلیون تومانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو جهت تجاری سازی و تولید صنعتی برخوردار خواهند شد.