توسعه کسب‌و‌کار تولید نانودارو با خرید فضای جدید

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانودارو در جهان، برای توسعه کسب و کار خود اقدام به خرید کارخانه‌ای کرده است. این فضای جدید هم امکان تولید انبوه و هم تحقیق و توسعه را برای این شرکت فراهم می‌کند.

شرکت نانوویریسایدز (NanoViricides) اقدام به خرید بخش تحقیق و توسعه و خط تولید شرکت اینو هیون (Inno-Haven) کرده است. در ماه جولای سال ۲۰۱۴ مدیران شرکت نانوویریسایدز موضوع خرید این خط تولید را تأیید کرده بودند. نانوویریسایدز قصد دارد به آرامی به ساختمان جدید خود نقل مکان کند، دلیل آهسته بودن این نقل مکان آن است که نباید این نقل و انتقالات به پروژه‌های در دست اجرای شرکت نانوویریسایدز لطمه‌ای وارد کند. این شرکت اعلام کرده که آزمون‌های بالینی داروهای جدید خود را در محل جدید شرکت انجام خواهد داد. گزارشات منتشر شده از روند توسعه این دارو کاملاً رضایتبخش است.
نانوویریسایدز معتقد است که بودجه صرف شده برای این خرید تأثیری روی برنامه‌های در حال انجام این شرکت ندارد. این خرید نه تنها موجب تحمیل هزینه اضافی به این شرکت نمی‌شود بلکه در دراز مدت مزایای آن نسبت به اجاره کردن فضای فعلی شرکت، بیشتر خواهد بود.
تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تولید داروی جدید این شرکت موسوم به nanoviricides® در محل جدید نانوویریسایدز مهیاست. این محل برای استقرار یک خط تولید کاملاً پیشرفته نوسازی شده است به طوری که می‌توان نانوداروهای تزریقی مختلفی در مقیاس صنعتی در این محل تولید کرد. همچنین امکان تحقیق و توسعه روی داروهای مختلف این فضا وجود دارد. این مکان دارای یک بخش اداری کوچک، آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه شیمی، زیست‌شناسی و آنالیز بوده و همچنین چند بخش دارای اتاق تمیز نیز در این محل وجود دارد که می‌تواند مراحل تولید و بسته‌بندی نانوداروها را در آن انجام داد. تجهیزات نصب شده در اتاق‌های تمیز این شرکت به گونه‌ای است که احتمال وجود ذرات خارجی به محصولات به حداقل مقدار خود می‌رسد.
نانوویریسایدز پیش از این اعلام کرده که با شرکت اینو هیون برای خرید این فضا به توافق رسیده است، پیش از این قرار بود این فضا به صورت اجاره در اختیار نانوویریسایدز قرار گیرد.
نانوویریسایدز یک شرکت تولیدکننده نانومواد برای بخش درمان بیماری‌های ویروسی است. این شرکت در حال حاضر داروهایی برای آنفولانزای پرندگان، آنفولانزای فصلی، ایدز، هپاتیت سی و ایبولا طراحی کرده است.