پیام دبیر ستاد فناوری نانو به مناسبت بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه فناوری نانو

در پی بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه فناوری نانو و ابراز خرسندی معظم له از پیشرفت این فناوری در ایران، دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، پیامی به شرح زیر صادر کردند:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
یازدهم بهمن ماه ۱۳۹۳،‌ روزی بزرگ و به یاد ماندنی برای کلیه‌ی دست‌اندرکاران فناوری نانو در کشور بود؛ روزی که در آن، مقام معظم رهبری (ادام الله ظله الشریف) با حضور در «نمایشگاه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در فناوری نانو» عزم و انگیزه‌ی مضاعفی را برای تلاش در راستای اعتلای کشور به جامعه‌ی فناوری نانوی کشور عطا فرمودند.

بدون شک، دستیابی به «پیشرفت‌هاى محسوس و جهش‌وار» در فناوری نانو، حاصل عنایت خداوند، حمایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی تمامی دست اندرکاران فناوری نانو در کشور است؛ مروّجان، استادان، دانش‌جویان، فناوران، مدیران و صنعت‌گرانی «پرانگیزه، پراستعداد و مؤمن» طی ده سال گذشته با یاری خداوند متعال،‌ توانسته‌اند زمینه‌ساز «پیشرفت جهشی» فناوری نانو در کشور گردند.
اگرچه پیشرفت کشور در فناوری نانو تا به آن حد امیدوار کننده بوده که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «یک تجربه‌ى موفّق براى کشور» و «الگویی» برای سایر حوزه‌ها نام برده‌اند، اما بی‌گمان هیچ یک از ما به وضع موجود قانع نخواهیم بود. ما با تمام وجود و با عزمی راسخ‌تر از قبل، با «ثبات مدیریّت»، «تکمیل برنامه»، تقویت «گفتمان‌سازی» و «دورى از فضاهاى سیاسى» تلاش خواهیم کرد تا ایران اسلامی به جایگاه شایسته‌ی خود در صنعت و اقتصاد مبتنی بر فناوری نانو دست یابد‌.
اطمینان داریم که با کمک خدای متعال، دعای خیر رهبر معظم انقلاب، تامین امکانات لازم و تلاش شبانه‌روزی همه، «کار فناوری نانو به خواست خدا پیش خواهد رفت و در بهبود زندگی مردم و اقتدار علمی کشور، نقش‌ خواهد آفرید، انشاالله.»

سعید سرکار
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

۱۴ / ۱۱ / ۱۳۹۳