خرید فناوری نانوذرات بلوری لیپیدی برای تولید دارو

شرکت آکواریوس بیوتکنولوژیز (Aquarius BioTechnologies) فناوری نانوذرات بلوری لیپیدی برای تولید دارو برای بیماری‌های عفونی را به صورت پتنتی به ثبت رسانده است. شرکت ماتیناس بیوفارما (Matinas Biopharma) برای استفاده از این فناوری، تمام سهام شرکت آکواریوس را خ

ماتیناس بیوفارما (Matinas Biopharma) یکی از شرکت‌های دارویی در حوزه تجاری‌سازی داروهای مبتنی بر لیپید است که برای بیماران قلبی و کسانی که از عفونت رنج می‌برند، داروهایی را طراحی و تولید کرده است. ماتیناس اخیراً اقدام به خرید سهام شرکت اکواریوس بیوتکنولوژیز (Aquarius BioTechnologies) کرده است. آکواریوس یک شرکت دارویی است که اخیراً فرمولاسیون نانوذرات بلوری لیپیدی جدیدی را بدست آورده است.
رولوف رونگن، مدیرعامل شرکت ماتیناس، می‌گوید: «با این خرید، ما می‌توانیم از فناوری جدید اکواریوس برای تولید داروهای مختلف استفاده کنیم. از سوی دیگر این روش جدید، تکمیل کننده روش‌های ماست که این می‌تواند موجب بهبود توانمندی ماتیناس شود. سال ۲۰۱۵ برای ما اهمیت زیادی دارد زیرا در این سال محصولات جدید خود نظیر MAT9001 و MAT2203 را توسعه خواهیم داد تا برای آزمون‌های بالینی آماده شوند.»
به نظر نمی‌رسد که ماتیناس با این خرید دچار مشکلات مالی شود چرا که پیش از این حمایت‌های مالی مختلفی از مؤسسه ملی سلامت دریافت کرده است.
رافائل مانیون، موسس آکواریوس می‌گوید: «این که تمام سهام اکواریوس توسط ماتیناس خریداری شده بسیار جالب توجه است. این کار یعنی ادغام دو شرکت، که می‌تواند توانمندی‌های هر دو شرکت را افزایش دهد و فرصت‌های تازه‌ای برای تولید داروهای ضد بیماری‌های عفونی ایجاد کند.»
فناوری نانوذرات بلوری لیپیدی اکواریوس با همکاری دانشگاه ایالتی نیوجرسی بدست آمده و نتایج آن به صورت پتنتی به ثبت رسیده است.