مطالعه گرافن در سال ۲۰۱۵

مطالعه گرافن یکی از اجزای اصلی برنامه گرافن اروپا محسوب می‌شود که هدف آن توانمندسازی نسل آتی محققان فعال در حوزه علم و فناوری مواد است.

برنامه اروپا در حوزه گرافن (Europe’s Graphene Flagship) با اعتبار یک میلیارد یورو، بزرگ‌ترین پیشگامی تحقیقاتی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. هدف این برنامه، انتقال نتایج تحقیقات به جامعه اروپایی، ایجاد رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاران و کارفرمایان است. این برنامه با هماهنگی دانشگاه فناوری چالمرز کشور سوئد اجرا می‌شود.
برنامه مذکور به عنوان بخشی از فعالیت‌های گسترده آموزشی و اردویی خود، به زودی دومین هفته مطالعه گرافن را برگزار خواهد کرد. این مطالعه در روزهای ۲۳ تا ۲۸ ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی (۳ تا ۸ فروردین ماه ۱۳۹۴) در کشور اتریش برگزار خواهد شد.
در طرح مطالعه گرافن، محققان فعال در حوزه گرافن و مواد دوبعدی مرتبط به همراه مهندسان و دانشمندان باتجربه دانشگاه و صنعت شرکت خواهند کرد. به‌علاوه در هفته گرافن، بستر مناسبی برای شبکه‌سازی و گردهمایی شرکت‌کنندگان در این همایش فراهم خواهد شد.
مطالعه گرافن یکی از اجزای اصلی برنامه گرافن اروپا محسوب می‌شود که هدف آن توانمندسازی نسل آتی محققان فعال در حوزه علم و فناوری مواد است. مطالعه گرافن ۲۰۱۵ بر حوزه‌های ذیل تمرکز خواهد کرد:

  •  علوم بنیادی مواد دوبعدی
  •  الکترونیک با فرکانس بالا 
  •  اُپتوالکترونیک
  •  اسپینترونیک

پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸۰ شرکت‌کننده در هفته مطالعه گرافن ۲۰۱۵ شرکت نمایند.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه نمایند.
http://graphene-flagship.eu/?page_id=1894