توافق‌نامه‌ای برای تولید ابرخازن گرافنی

شرکت لومیکو متالز (Lomiko Metals) با امضای توافق‌نامه‌ای با شرکت انرژی گرافن (Graphene Energy Storage Devices)، قصد دارد از برنامه ساخت ابرخازن‌های گرافنی این شرکت حمایت کند.

شرکت لومیکو متالز (Lomiko Metals) اخیراً توافق‌نامه همکاری برای سرمایه‌گذاری روی شرکت دوایس استوریج انرژی گرافن (Graphene Energy Storage Devices) امضاء کرده است. دوایس استوریج یک شرکت خطرپذیر در حوزه گرافن است. لومیکو در سال ۲۰۱۳ گزارشی از موفقیت‌های بدست آمده در فاز اول پروژه ابرخازن گرافنی شرکت دوایس استوریج را منتشر کرد. هدف اصلی این پروژه، تجاری‌سازی این فناوری و وارد کردن ادوات ذخیره‌سازی مبتنی بر گرافن به بازار است.
ابرخازن‌ها می‌توانند فضای خالی میان خازن‌های معمولی و باتری‌های قابل شارژ را پرکنند. این ادوات قادراند انرژی زیادی را ذخیره کنند به طوری که بالاترین نرخ ذخیره انرژی بر واحد حجم یا جرم را میان خازن‌ها دارا هستند. دانسیته انرژی ابرخازن‌ها ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از خازن‌ها و باتری‌های معمولی است. زمان شارژ ابرخازن‌ها بسیار کمتر از باتری‌ها بوده و همچنین تعداد دفعات شارژ/دشارژ آن‌ها بیشتر از باتری‌ها است.
استفاده از گرافن در ساخت الکترود ابرخازن‌ها موجب می‌شود تا مقدار دانسیته انرژی این ادوات افزایش یابد. شرکت دوایس استوریج قصد دارد تا ادوات ابرخازن مبتنی بر گرافن را به بازار عرضه کند تا قابلیت ایجاد جریان بالایی را داشته باشند.
پل گیل، مدیرعامل لومیکو، می‌گوید: «در گزارش سال ۲۰۱۳، نتایج بسیار دلگرم کننده‌ای از فاز اول پروژه ابرخازن گرافنی بدست آمد. شرکت دوایس استوریج از این نتایج برای ادامه پروژه استفاده و در نهایت ابرخازن مبتنی بر گرافن تولید خواهد کرد. این ابرخازن برای ساخت ادوات الکترونیکی مختلف نظیر خودروهای برقی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گرافن کاربردهای مختلفی در حوزه‌های حسگری، الکترونیک، مواد پیشرفته و ذخیره‌سازی انرژی خواهد داشت. ما معتقدیم که ادوات مبتنی بر گرافن می‌تواند ارزش ادوات ذخیره‌سازی انرژی را افزایش دهد.»
شرکت دوایس استوریج قرار است ۱۸۰۰ سهم از سهام خود را به ارزش ۱۸۲۲۸۶ دلار به شرکت لومیکو واگذار کند.