آغاز عرضه نقاط‌کوانتومی عاری از کادمیم به صنایع

در راستای پاسخ‌دهی به نیاز صنعت الکترونیک، شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) تحویل نقاط‌کوانتومی سبز و قرمز عاری از کادمیم را به مشتریان خود آغاز کرد. این شرکت با افزایش ظرفیت تولید، قصد دارد جایگاه خود را در بازار تثبیت کند.

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) اعلام کرد که تولید انبوه نقاط‌کوانتومی عاری از کادمیم به رنگ‌های قرمز و سبز را آغاز کرده و تحویل آن‌ها به مشتریان صنعت الکترونیک در حال انجام است. این شرکت با راه‌اندازی خط‌ تولید جدید خود که مجهز به دستگاه‌هایی با قابلیت تولید محصولاتی یکنواخت با پایداری بالاست، کیفیت محصولات خود را افزایش داده است.
کوانتوم متریالز یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم بوده که ظرفیت تولید خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به ۲۰۰۰ کیلوگرم در سال می‌رساند. این شرکت در نمایشگاه الکترونیک CES 2015 با مشتریان متعددی روبرو شد که نیاز به نقاط کوانتومی سبز و قرمز عاری از کادمیم دارند. از آنجایی که قوانین زیست‌محیطی سختی برای ممانعت از به کارگیری کادمیم در صنایع وضع شده است، تولیدکنندگان صنعت الکترونیک به دنبال جایگزینی برای نقاط‌کوانتومی کادمیمی هستند. از این رو شرکت کوانتوم‌متریالز به دنبال سرعت بخشیدن به فرآیند تولید و تجاری‌سازی این نقاط کوانتومی زیست‌سازگار است.
این نقاط کوانتومی به سادگی قابل استفاده در فناوری لایه‌نازک‌های رول‌به‌رول بوده و می‌توان از آن‌ها در تولید نمایشگرهای LCD استفاده کرد. استفان اسکویرز، مدیرعامل شرکت کوانتوم متریالز، می‌گوید: «ما از نتایج جلساتی که در نمایشگاه CES داشتیم، روحیه گرفتیم. من از تلاش‌های مستمر و خلاقیت تمامی اعضاء شرکت خرسند هستم. نوآوری‌های آن‌ها موجب شده تا ما بتوانیم محصولاتی برای پاسخ‌دهی به نیاز بازار تولید کنیم.»
آمریکا با بیش از ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به عنوان کشور پیشرو در فناوری نانو شناخته می‌شود. شرکت کوانتوم متریالز با ایجاد تعامل با تولیدکنندگان و صنایع مختلف به دنبال استفاده از نقاط کوانتومی در محصولات و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است. این روند موجب تقویت اقتصاد می‌شود. به دلیل محدود بودن شرکت‌هایی که قادر به تولید انبوه نقاط کوانتومی عاری از کادمیم هستند، شرکت کوانتوم متریاز نقش مهمی در این بازار دارد.