اهداء نانولوله‌کربنی به پروژه‌های مبتنی بر نانولوله‌کربنی

شرکت او‌سی‌اس‌آی‌آال (OCSiAl) به محققانی که در پروژه‌های خود از نانولوله‌کربنی استفاده می‌کنند، مقداری نانولوله‌کربنی به صورت رایگان اهدا می‌کند. این کار در راستای تسریع تجاری‌سازی نانولوله‌های کربنی انجام می‌شود.

شرکت او‌سی‌اس‌آی‌آال (OCSiAl) اعلام کرد که برنامه حمایتی موسوم به iNanoComm را برای تسریع فرآیند تجاری‌سازی نانولوله‌های کربنی پایه‌گذاری کرده است. این شرکت یک تن نانولوله‌کربنی تک جداره را برای این برنامه حمایتی اختصاص داده است.
ماکس اتاناسوف، مدیر عامل OCSiAl، می‌گوید: «شرکت‌های بسیاری در دنیا طی یک دهه گذشته با نانومواد مختلف از نانولوله کربنی گرفته تا گرافن کار کرده‌اند. تا قبل از این که OCSiAl اقدام به تولید نانولوله کربنی کند، بیشتر شرکت‌ها این ترکیب را در مقیاس چندگرمی تولید می‌کردند که این امر مانع از تجاری‌سازی نانولوله‌های کربنی می‌شد. ما موفق شدیم با تولید انبوه این ماده مسیر تجاری‌سازی آن را هموار کنیم به طوری که مقیاس تولید ما به چند تن در سال رسیده است. از سوی دیگر کیفیت این محصولات بالا بوده و هزینه آن کاهش یافته است.»
در این برنامه حمایتی جدید، محققانی که بخواهند در پروژه‌های خود از نانولوله‌کربنی استفاده کنند حمایت می‌شود. برای استفاده از این حمایت، محققان باید درخواست خود را که حاوی اطلاعات فنی و تجاری پروژه است به شرکت OCSiAl ارائه کنند. درخواست‌ها براساس پتانسیل‌ها در توسعه فناوری‌ نانو داوری می‌شوند. هیچ محدودیتی برای حوزه کاری محققان وجود ندارد.
وید آدامز، مدیر مرکز نانوکربن اسمالی کرل در دانشگاه رایس، می‌گوید: «این برنامه فاز جدیدی از تجاری‌سازی نانولوله‌های کربنی است. آزمایشگاه‌ها می‌توانند در ابتدای کار پروژه‌ خود، با مقدار بسیار کمی از نانولوله‌ها، در حد چند گرم، تحقیقات خود را آغاز کنند اما در ادامه و زمانی که پروژه به مرحله تجاری‌سازی رسید نیاز به مقدار زیادی از نانولوله کربنی خواهد بود. این دقیقا جایی است که رویای تجاری‌سازی نانولوله کربنی به تحقق می‌پیوندد.»
مرکز اسمالی کرل یکی از آزمایشگاه‌هایی است که موفق شده در قالب این برنامه حمایتی از نانولوله‌های کربنی این شرکت استفاده کند. OCSiAl قصد دارد تا از این برنامه برای تسریع در به نتیجه رسیدن پروژه‌ها مبتنی بر نانولوله‌کربنی استفاده کند. شرکت OCSiAl با محققان، برای افزایش دامنه کاربرد نانولوله‌های کربنی، همکاری می‌کند تا تغییری واقعی در این صنعت اتفاق افتد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای پرکردن فرم درخواست و استفاده از نانولوله‌کربنی اهدایی این شرکت به سایت www.iNanoComm.org مراجعه کنند.