رونمایی ال‌جی از سری جدید تلوزیون‌های مبتنی بر نقاط کوانتمی

نمایش‌گرهای فناوری نقاط کوانتومی ال‌جی با در برداشتن حیطه بسیار گسترده رنگ، محتوای ۴K آن را ایده‌ال می‌سازد.

شرکت ال‌جی (LG) از سری جدید تلوزیون‌های اِچ‌دی ۴k ultra  مبتنی بر فناوری نقاط کوانتمی خود رونمایی کرده است. تلوزیون‌های اِچ‌دی   ۴k ultra شرکت ال‌جی با فناوری نقاط کوانتومی، در مقایسه با تلوزیون‌های ال‌سی‌دی رایج، پالت رنگ گسترده‌تر و اشباع رنگ بهبودیافته‌تری را ارائه می‌کنند. این فناوری در سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه می‌شود.
نمایش‌گرهای فناوری نقاط کوانتومی ال‌جی با در برداشتن حیطه بسیار گسترده رنگ، محتوای ۴K آن را ایده‌ال می‌سازند. این فناوری با کنترل نانوکریستال‌ها در ابعاد ۲ تا ۱۰ نانومتری عمل می‌کند. هر نقطه بسته به اندازه آن، رنگ‌های مختلف ساطع می‌کند. با اضافه کردن یک فیلم از نقطه‌های کوانتومی به نور پس‌زمینه ال‌سی‌دی، میزان تولید رنگ تصویر و روشنایی کلی، به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.
از آنجایی که نقاط مقیاس نانو، رنگ‌های فوق‌العاده واضحی منتشر می‌کنند، فناوری نقاط کوانتومی قادر به بهبود قابلیت‌های خیرکننده نمایشگرهای ۴K ULTRA HD In-Plane Switching  شرکت ال ‌جی است. با افزودن فیلم‌های نقاط کوانتومی، میزان بازتولید رنگ پانل‌های IPS ال‌جی، که دقت رنگ بالا و زاویه دید فوق‌العاده گسترده‌ای را ارائه می‌کند، در مقایسه با تلویزیون های LCD و LED معمولی، بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
لازم به ذکر است که فناوری جدید در روزهای ۶ تا ۹ ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در لاس‌وگاس آمریکا در معرض دید علاقمندان قرارگفته است.