راه‌اندزی خط تولید فیلم‌های لایه نازک رسانای شفاف

شرکت کاناتو (Canatu) اولین خط تولید فیلم‌های لایه نازک رسانای شفاف خود را در آسیا نصب و راه‌اندازی کرد. این خط تولید به سفارش یک تولیدکننده صفحات لمسی راه‌اندازی شده‌است.

شرکت کاناتو (Canatu) یکی از تولیدکننندگان فیلم‌های رسانای شفاف انعطاف‌پذیر ضدانعکاس است که محصولاتی برای حسگرهای لمسی تولید می‌کند. این شرکت اولین سفارش فیلم رولی CNB™(Carbon NanoBud®) را تحویل مشتری آسیایی خود کرد
کاناتو خط تولید مربوط به ساخت فیلم شفاف CNB را به سفارش مشتری آسیایی خود نصب و راه‌اندازی کرد. این اولین خط تولید این محصول در آسیا است که به‌منظور تولید ماژول‌های لمسی راه‌اندازی می‌شود. روش تولید کاناتو، چاپ خشک مستقیم نام دارد. در این فرآیند آئروژل‌های نانومقیاس کربنی روی سطحی انعطاف‌پذیر قرار داده می‌شوند و در نهایت یک فیلم همگن بدون الگو به‌دست می‌آید.
پهنای این رول‌ها می‌تواند ۶۰۰ میلیمتر بوده و مقاومتی بین ۷۵ تا ۱۰۰ ohms/square داشته باشد. ضخامت زیرلایه از ۲۵ میکرون به بالا می‌تواند باشد.
ظرفیت تولید فیلم‌های CNB در طول سال ۲۰۱۵ برحسب نیاز مشتری با افزودن چند ماژول مختلف افزایش خواهد یافت.
ریستو ووهلاینن مدیرعامل شرکت کاناتو می‌گوید: « علاقه زیادی برای استفاده از فیلم‌های انعطاف‌پذیر با کنتراست بالا در حسگرهای لمسی وجود دارد. برای رفع این نیاز، ما قابلیت فرآیند رول به رول را افزایش دادیم. اولین خط تولید رول به رول CNB به طول کامل نصب و راه‌اندازی شد.»
فیلم‌های CNB دارای عملکرد نوری عالی بوده و گزینه مناسبی برای تولید نمایشگرها و صفحات لمسی است. از این فیلم‌ها می‌توان برای ساخت تلفن‌های همراه و ادوات الکترونیکی قابل حمل نظیر تبلت، دوربین‌های دیجیتال و کنسول‌های مرکزی خودروها استفاده کرد.