عرضه افزودنی مبتنی بر نانولوله‌های کربنی به بازار

شرکت زی‌وکس تکنولوژیز (Zyvex Technologies) افزودنی جدیدی مبتنی بر نانولوله‌های کربنی به بازار عرضه کرده است. این افزودنی حاوی نانولوله‌های کربنی اصلاح شده با پلیمر است که موجب بهبود خواص محصولات مختلف می‌شود.

شرکت زی‌وکس تکنولوژیز (Zyvex Technologies) اعلام کرد که سری جدید از محصولات خود را با نام ZNT ( مخفف Zyvex Nanotube Technology) به بازار عرضه کرده است.ZNT یک نانولوله کربنی اصلاح شده با پلیمر است که به عنوان افزودنی در اپوکسی‌ها، الاستومرها، ترموپلاست‌ها و محلول‌های آبی استفاده می‌شود.
ZNT می‌تواند نیاز مصرف‌کنندگان در حوزه‌هایی نظیر تجهیزات ورزشی، حمل و نقل و قطعات صنعتی را برآورده سازد. مدت‌هاست که نانولوله‌های کربنی به عنوان افزودنی برای بهبود کیفیت و عملکرد محصولات مختلف استفاده می‌شود. از آنجایی که قدرت پخش شدن نانولوله‌های کربنی در محصولات مختلف متفاوت است، بنابراین همیشه اضافه شدن نانولوله‌های کربنی موجب بهبود خواص محصول نمی‌شود. این شرکت موفق شده با اصلاح نانولوله‌های کربنی، قدرت پخش شدن آنها را در محلول‌ها بهبود داده و در نهایت موجب افزایش کارایی نانولوله‌ها شود.
لانس کریسکولوس مدیرعامل شرکت ‌زی‌وکس با تاکید بر اهمیت بالای این محصول جدید می‌گوید: « بیشتر شرکت‌ها نظیر زی‌وکس در این که فناوری‌ بنیادین خود را بدون فروش حق لیسانس در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهند، تردید دارند. ما تصمیم گرفتیم فناوری خود را به صورت «منبع باز یا Open Source» در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم. این کار شبیه راهبردی است که برخی شرکت‌های نرم‌افزاری برای رشد و توسعه یک فناوری پیش می‌گیرند. ما قصد داریم که به شرکت‌ها و محققان مختلف فرصتی دهیم تا با استفاده از این فناوری، محصولات جدیدی با عملکرد بالا به بازار عرضه کنند. ما معتقدیم که اگر محصول خود را با قیمتی ارزان در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم، به مشتریان خود فرصتی دادیم تا عملکرد محصولات خود را افزایش دهند.»
این محصول جدید در چهار نوع مختلف برای استفاده در اپوکسی‌ها، کامپوزیت‌های ترموست و استرهای وینیلی/پلیمری عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی خرید این محصول به آدرس www.zyvextech.com/shop مراجعه کنید.
شرکت زی‌وکس تکنولوژیز در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و اولین شرکت فعال در حوزه نانوفناوری کربنی است که محصولاتی تجاری در این بخش به بازار عرضه کرده است.