ابزار آموزش الکترونیکی و جذاب نانوراما

آزمایشگاه نانوراما یک ابزار تعاملی آنلاین در زمینه دستکاری ایمن نانومواد است که در حال حاضر نسخه انگلیسی آن نیز موجود است.

انجمن نوآوری دانشگاه سنت‌گالن با همکاری مؤسسه بیمه سوانح اجتماعی آلمان در حوزه مواد خام و صنعت شیمیایی (BG RCI)، به تازگی «آزمایشگاه نانوراما» (Nanorama Laboratory) را توسعه داده‌اند. این آزمایشگاه، دربرگیرنده دیدگاه‌هایی در زمینه دستکاری ایمن نانومواد و تجهیزات مورد استفاده برای تولید یا پردازش نانومواد در آزمایشگاه‌ها است.
آزمایشگاه نانوراما، یک ابزار تعاملی آنلاین در زمینه دستکاری ایمن نانومواد است که در حال حاضر نسخه انگلیسی آن نیز موجود است. این ابزار بخشی از پلت‌فورم نانوی (nano-platform) «دستکاری ایمن نانومواد» مؤسسه بیمه سوانح اجتماعی آلمان (DGUV) است.
ابزار جدید، مکملی برای ارزیابی‌های مخاطرات است و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا انتشار نانومواد را ارزیابی کرده و هنگام ارزیابی نانومواد شاخص‌های حفاظتی مورد نیاز را شناسایی نمایند.
به گفته توماس بروک، رییس کمیته تخصصی عناصر مخاطره‌آمیز BG RCI، «به خاطر اجرای مجازی جذاب و محتوای تعاملی، آزمایشگاه نانوراما به طور گسترده‌ای شاخص‌های حفاظتی را در آزمایشگاه‌ها معرفی می‌نماید».
نانوراما یک ابزار آموزش الکترونیکی با اهداف متنوع می‌باشد. Nanorama که ترکیبی از واژگان «نانو» و «پانوراما» است، یک واحد آموزش الکترونیکی نوین است که کاربران با ورود به یک فضای مجازی در داخل آن جابجا می‌شوند. کاربران با تکمیل نانوراما، به روشی تفریحی، دانش لازم را به دست می‌آورند. این ابزار در زمینه‌های مختلف آموزش و ارتباطات قابل استفاده است.
علاقمندان می‌توانند از طریق نشانی ذیل به نسخه الکترونیکی و انگلیسی این ابزار آموزشی دسترسی داشته باشند. http://nano.dguv.de/nanorama/bgrci/en/