۱۸ پنل تخصصی در کنگره آسیایی فناوری نانو برگزار می‌شود

در طول مدت چهار روز کنگره آسیایی نانو هجده پانل تخصصی برگزار می‌شود که شش مورد آن به حوزه انرژی٬ چهار پنل به حوزه بهداشت و سلامت٬ پنج پنل به حوزه آب ومحیط زیست٬ و سه پنل به حوزه ایمنی واستاندارد مربوط می‌شود.

در کارگاه‌هایی که در طی روزهای کنگره برگزار می‌شود سخنرانانی از کشورهای ایران٬ استرالیا٬ کانادا٬ سنگاپور٬ هنگ کنگ٬ هند٬ ایتالیا٬ امریکا٬ ژاپن٬ اسپانیا٬ کره جنوبی٬ چین٬ مالزی و انگلستان مباحثی را در خصوص محورهای کنگره مطرح خواهند کرد.

در حدود ۹۴ مقاله در ایام کنگره طبق برنامه‌ اعلام شده در بخش‌های سلامت و بهداشت، انر‍ژی، آب و محیط زیست و ایمنی و استاندارد، ارائه خواهند شد. در کنار این مقالات، تعداد زیادی پوستر نیز در این کنگره پذیرفته شده، که در چهار روز کنگره ارائه می‌شوند. برنامه ارائه‌ مقالات از اینجا قابل دریافت است.

گفتنی است در نمایشگاهی که از محصولات و تجهیزات فناوری نانو در ایام کنگره برگزار می‌شود تعدادی از شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان در زمینه سازندگان تجهیزات و محصولات فناوری نانو حضور دارند.

شایان ذکر است٬ مجمع آسیایی فناوری نانو (Asian Nano Forum) متشکل از ۱۵عضو از جمله  ایران است. این مجمع در نظر دارد با هدف تقویت ارتباطات منطقه‌ای، تبادل اطلاعات علمی و ایجاد تعامل بین محققان کشورهای عضو، کنگره آسیایی فناوری نانو را سالانه در یکی از کشورهای عضو برگزار کند. نخستین کنگره با توافق سایر اعضاء در اسفندماه ۱۳۹۳ و در جزیره کیش  و به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

نخستین کنگره آسیایی فناوری نانو ۱۷ تا ۲۰ اسفند ماه از سوی مجمع آسیایی فناوری نانو در جزیره کیش برگزار می‌شود.