همکاری مشترک برای ساخت چاپگرهای سه بعدی گرافنی

شرکت گرافن‌تری‌دی لب (Graphene 3D Lab) با همکاری شرکت زی‌گو روبوتیکس (ZeGo Robotics) قصد ساخت چاپگرهایی سه بعدی دارد که در آن‌ها از نانوکامپوزیت‌های گرافنی استفاده شده است. نمونه اولیه این چاپگر، طی چند ماه آینده ساخته خواهد شد.

شرکت گرافن‌تری‌دی لب (Graphene 3D Lab) اعلام کرد که قرارداد همکاری مشترک با شرکت زی‌گو روبوتیکس (ZeGo Robotics) منعقد نموده است. این دو قصد دارند تا در قالب این همکاری مشترک، اقدام به تولید نمونه اولیه چاپگر سه بعدی نمایند. این چاپگر از فیلامنت‌های گرافنی و دیگر مواد کامپوزیتی تقویت شده برای چاپ استفاده می‌کند. براساس توافق‌های انجام شده، نمونه اولیه این دستگاه تا سه ماه آینده تولید می‌شود که مالکیت فکری آن در اختیار شرکت گرافن‌تری‌دی‌لب خواهد بود. براساس این توافق‌نامه، شرکت گرافن‌تری‌دی‌لب می‌تواند بدون خرید لیسانس یا پرداخت وجه، از پتنت‌های ثبت شده شرکت زی‌گو که مربوط به ساخت این چاپگر است، استفاده کند.
دانیل استولیاروف، مدیر عامل شرکت گرافن‌تری‌دی‌لب، می‌گوید: «گرافن‌تری‌دی‌لب معتقد است که توسعه این چاپگر سه بعدی براساس نانوجوهر گرافنی شکل می‌گیرد.»
دانیل گونچاروف، مالک شرکت زی‌گو، نیز می‌گوید: «این یک فرصت بسیار عالی برای شرکت زی‌گو است تا با شرکت گرافن‌تری‌دی‌لب همکاری داشته باشد. در این پروژه، تجربه ما در زمینه ساخت چاپگر سه بعدی با نانومواد تولید شده توسط گرافن‌تری‌دی‌لب ترکیب شده و محصولی جدید به‌دست می‌آید.»
گرافن‌تری‌دی‌لب مطمئن است که فناوری شرکت زی‌گو در نقطه عطفی قرار گرفته و به زودی وارد مرحله رشد و شکوفایی می‌شود.
شرکت گرافن‌تری‌دی‌لب در حوزه تولید نانوکامپوزیت‌های مبتنی بر گرافن فعالیت دارد؛ نانوکامپویزیت‌هایی که برای استفاده در چاپگرهای سه بعدی مختلف قابل استفاده است. این شرکت در حال حاضر در بخش طراحی و تولید چاپگرهای سه بعدی نیز فعالیت دارد. کارخانه این شرکت در نیویورک قرار داشته و در حال حاضر سه پتنت مختلف در دفتر ثبت اختراعات امریکا دارد.