ثبت پتنت نانوابزار ضد سرطان توسط Google

گوگل اخیراً پتنتی در دفتر ثبت اختراعات جهانی (WIPO) به ثبت رسانده که در آن جزئیات مربوط به ابزاری قابل پوشیدن با امکان مبارزه با سرطان آمده است. این ابزار با استفاده از فناوری‌نانو می‌تواند برای مقابله با بیماری‌های مختلفی نظیر سرطان استفاده شود

شرکت گوگل اخیرا پتنتی به ثبت رسانده که در آن جزئیات مربوط به ابزاری برای مبارزه با سرطان درج شده است. در توضیح این اختراع چنین آمده:
«یک ابزار قابل پوشیدن که می‌تواند به صورت خودکار اهداف مشخصی را در خون شناسایی کرده و از بین ببرد. اهداف مورد نظر با انتقال انرژی توسط این ابزار به عروق سطحی نزدیک به آن ازبین می‌روند. این ابزار قادر است هر ماده‌ای با غلظت‌های مختلف در خون که پتانسیل خطرآفرینی داشته باشد را نابود کند. این اهداف می‌تواند آنزیم، هورمون، سلول یا مولکول‌های مختلف باشد. اصلاح یا نابودی این ترکیبات می‌تواند از طریق ایجاد تغییرات فیزیکی یا شیمیایی در آن باشد به طوری که اثرات منفی آن روی سلامتی انسان کاهش یافته یا کاملاً حذف می‌شود.»
چند سال قبل پژوهشگران دانشگاه پوردو نشان دادند که چگونه چنین راهبردی می‌تواند برخی بیماری‌ها نظیر سرطان را از بین ببرد. اخیرا نیز وال‌استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که در آن راهبرد گوگل برای مبارزه با سرطان با استفاده از فناوری‌ نانو تشریح شده است.
در این پتنت، گوگل اطلاعات دقیقی درباره چگونگی عملکرد این نانوابزار پوشیدنی ارائه کرده و این که چگونه این ابزار می‌تواند وضعیت سلامت فرد را رصد کند به دقت در این پتنت درج شده است. این ابزار دارای قابلیت جفت شدن با ادوات پزشکی دیگر می‌باشد.