سفارش راکتور جدید برای افزایش ظرفیت تولید گرافن

شرکت هایدال (Haydale) برای افزایش ظرفیت تولید خود، راکتور جدیدی سفارش داده است. این شرکت در حال حاضر سه راکتور برای تولید نانومواد دارد.

شرکت هایدال (Haydale) یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان است که گرافن‌های عامل‌دار را به‌منظور بهبود استحکام مکانیکی رزین‌های اپوکسی و الیاف کربنی تولید می‌کند. این شرکت اخیراً اعلام کرده که سرمایه‌گذاری جدیدی روی افزیش ظرفیت تولید انجام داده است.
در دسامبر سال ۲۰۱۴، شرکت هایدال اعلام کرد که دو راکتور پلاسمای جدید خریداری کرده است. این دو راکتور در حال حاضر با ظرفیت کامل به بهره‌برداری رسیده و تولید خود را آغاز کرده اند. با استفاده از این دو راکتور می‌توان گرافن عامل و دیگر نانومواد را تولید کرد.
با توجه به موفقیت‌آمیز بودن این دو راکتور، هایدال اقدام به سفارش سه راکتور Rotovac HD60 داده است که پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۵ به این شرکت تحویل داده شوند. این شرکت در حال حاضر یک راکتور بسیار بزرگ مدل HD200 را تحویل گرفته که با استفاده از آن می‌توان ظرفیت تولید را براساس نیاز مشتریان افزایش داد. در حال حاضر، این راکتور در حال سپری کردن مراحل آزمایشی خود بوده و چهار هفته از برنامه زمان‌بندی شده خود نیز جلوتر است.
فناوری‌ نانو به مرحله‌ای از رشد رسیده است که مشتریان گرافن به دنبال گرافن‌های عامل‌دار در حجم‌های بالا هستند. بنابراین، لازم است که شرکت‌های تولیدکننده بتوانند گرافن را در حجم‌های بالا تولید کنند و تکرارپذیری فرآیند تولید آنها را به‌گونه‌ای انجام دهند که رضایت مشتریان را فراهم کند.
این شرکت در حال حاضر ۳ راکتور HD60 دارد که می‌تواند نیاز مشتریان در حوزه‌های مختلف را تأمین کند. سفارش جدید شرکت هایدال می‌تواند حجم تولید این شرکت را افزایش دهد.
هایدال یک شرکت انگلیسی فعال در حوزه تولید نانومواد است. این شرکت، نانومواد مختلفی را برای استفاده در حوزه‌های رنگ، انرژی، حسگری، جوهر، ذخیره‌سازی اطلاعات، کامپوزیت، پوشش و فتوولتائیک تولید می‌کند.
عامل‌دار کردن محصولات با استفاده از فرآیند پلاسما در فشار پایین اتفاق می‌افتد که در آن محصولات چندلایه‌ گرافنی و نانوپلاکت‌های گرافنی تولید می‌شود.