شرکت LG به دنبال فناوری نقاط‌کوانتومی عاری از کادمیم

شرکت ال‌جی (LG) به منظور تأمین نقاط کوانتومی عاری از کادمیم برای ساخت نمایشگرهای جدید خود، قرارداد همکاری با شرکت دوکمیکال (Dow Chemical) امضاء کرده است.

شرکت دوکمیکال (Dow Chemical) اعلام کرد که برای تأمین نقاط کوانتومی عاری از کادمیم با شرکت الجی همکاری خواهد کرد. ال‌جی برای ساخت تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی خود نیاز به نقاط کوانتومی دارد. دوکمیکال لیسانس این فناوری را از شرکت نانوکو (Nanoco) خریداری کرده است که با استفاده از این نقاط کوانتومی می‌تواند کیفیت نمایشگرهای ال‌جی را بهبود داده و نیازهای این شرکت را برآورده سازد.
این‌کین لی از مدیران شرکت الجی می‌گوید: «در قالب این همکاری مشترک ما می‌توانیم از توانمندی شرکت دوکمیکال در حوزه تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم استفاده کنیم. استفاده از فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم شرکت دوکمیکال به ما کمک می‌کند تا کیفیت نمایشگرهای ال‌سی‌دی خود را بهبود دهیم.»
دومینیک یانگ از مدیران شرکت دوکمیکال می‌گوید: «ما مشتاقانه به دنبال تداوم همکاری خود با شرکت ال‌جی هستیم تا نقاط کوانتومی خود را از طریق این شرکت وارد بازار کنیم. همسو با جریان بازار، این همکاری می‌تواند نیاز بازار مصرف را تأمین کند.»
شرکت دو الکترونیک متریالز در سال ۲۰۱۳ توافق‌نامه همکاری مشترکی با شرکت نانوکو به امضاء رساند که در قالب این همکاری، لیسانس استفاده از فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم شرکت نانوکو به این شرکت واگذار شد. شرکت دو الکترونیک متریالز به صورت انحصاری حق تولید و توزیع نقاط کوانتومی عاری از کادمیم شرکت نانوکو را در سراسر جهان دارد. نانوکو پتنتی برای تولید انبوه این نقاط کوانتومی به ثبت رسانده است.
مایکل ادلمن از مدیران شرکت نانوکو می‌گوید: «فناوری نقاط کوانتومی نانوکو سال‌هاست که پا به عرصه وجود نهاده است. شرکت دو الکترونیک متریالز همکار بسیار خوبی برای ما بوده است و ما از این که فناوری‌مان توسط شرکت ال‌جی به کار گرفته خواهد شد بسیار خوشحالیم.»
تلویزیون‌های مبتنی بر نقاط کوانتومی اولین کاربرد تجاری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم در بازار هستند. شرکت نانوکو بیش از ۱۲ سال در حوزه ساخت نقاط کوانتومی تجربه دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه منچستر جدا شد و به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.